07 april, 2013

Längtan...

2012


Visst är det härligt att ha en längtan/förväntan efter något.
Jag längtar så otroligt mycket till väldigt mycket men det är bara roliga grejer som ska hända för vem längtar efter tråkigheter eller något jobbig??

Just nu längtar jag efter:

Varma lata dagar i solen, vår & sommar.

Att få färdigt i sovrummet, vill sätta igång & piffa... Nuuuuu!!

Nästa helg, då vi bokat hotell över en natt. Första barnlediga natten & hemifrån.

Ge-kås, tänkte kika in där på vägen hem från övernattningen.

Premiärgrillningen.

Få våra utemöbler på plats

Maj, då vi ska hälsa på goaste vännen i Karlskrona.

Se våra små lökar växa upp & slå ut i blom. Se trädgården i sommarblom. Plantera någon bärbuske?

mm mm mm

Det finns så mycket att se fram emot & även om det kan handla om något så lite som att få sitta dricka sitt morgonkaffe i fred så är det en underbar längtan för med små barn är det inte lätt.
Man kan riva sig i håret, bli galen, stampa i golvet, gråta, bli arg, vansinnig, frustrerad över att hela tiden vara på vakt så morgonkaffet blir ofta lidande.

Eller när man är en hunsad mamma som försöker vara en bra förebild framför allt för dottern som växer upp till en egen liten vuxen människa.
Inte lätt med denna hormonstinna lilla varelse för det är lätt att säga fel & då ser man bara en ryggtavla & ett par ben som går upp till övervåningen men jag/vi gör så gott vi kan.
Får vara glada över att hon inte har börjat knarka, springa ute på nätterna/helgerna eller dricka alkohol för de flesta helgerna har hon hållt sig hemma för trots att hon är en tonåring med humör så kan hon även vara mammas/pappas lilla flicka som tycket det är skönt att luta huvudet mot ens axel framför tv:n, kika på barnprogram med lillebror, tända lite ljus till middagen & komma med små fina ord & varma kramar.
Men när hon tar lillebror & sitter i soffan en stund då får även jag en stund för mig själv & dessa små goa stunderna är GULD värda. Då kan jag njuta en kopp i lugn & ro.

I alla frustration så kan man vara så otroligt förbannat glad oxå över dessa små barn.
De ger så mycket tillbaka.
Mina små busfrön, för busfrön är de allt båda 2 men jag ÄLSKAR dem över allt annat!!


Kram Hanna


2 kommentarer:

  1. Ja vist är det härligt att ha något att längta till. Just nu vill man att tjälen ska gå ur jorden och bli lite varmare på nätterna så man kan börja odla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har gubben börjat så smått me odling. Potatis i hink & det har börjat gro, lite häftigt.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!