09 april, 2013

Ta bort frukostvilan?


Längtar...


Morgonen startade med dammtrasan i hand. Kännde att det var dax för lite städ, inte så noga men i alla fall torka av lite ytor & dammsuga. På något sätt så mår jag sååå mycket bättre när jag fått torka lite.

Oscar sover sin frukostvila & jag får en stund för mig själv.
Funderar på att slopa den där vilan snart på fm men undra om det blir för jobbigt för honom att vara utan den?
Imon tänkte jag göra ett försök. Gå ut tidigt på morgonen & sen vila efter lunch istället.
Han vilar efter lunch nu oxå men han börjar bli så stor att en vila om dagen kanske räcker?
Vad tror du & hur gör ni/gjorde ni när din lilla bebis var 15 månader?

Nu är tapetseringen färdig & ikväll ska vi sätta sängen på plats, byrån & nattduksborden.
Eftersom vi ska ta svängen förbi Ullared på söndag på vägen hem från hotellvistelsen tänkte jag kika på ny taklampa, fönsterlampa, lampa till byrån samt gardiner. Kul med lite nytt.

Näe, dax att väcka lille bus för lite gröt. Sen blir det att vi går ut i det fina vädret. Ser ut att blåsa lite men vi får hålla oss i solen.

Ha en toppendag alla fina läsare & glöm inte att jag finns på
 
INSTAGRAM
med namnet
 
hannasj0berg 
(o:et är en nolla)
 
Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Elias sover bara en gång per dag, och då är det mellan 10-12 ungefär (plus minus ibland) och sedan får han inte sova mer under dagen innan det är dags för läggning. Han får framför allt inte sova efter 15.

    Det fungerar väldigt bra för oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När somnar han på kvällarna o när vaknar han på morgonen??
      Skönt att han kommit in i bra sovrutiner, vet att ni haft det lite jobbigt.

      Radera
  2. Han somnar mellan 19-20 och sover hela natten fram till klockan 07 ungefär. Ibland till 8, och ibland tidigare än 7.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som Oscar då förutom att han brukar vakna till när vi tittar till honom när vi ska lägga oss, brukar bli en flaska välling o sen somnar han igen. Skönt att de sover bra :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!