11 april, 2013

Vilodag!!


Fika i solen häromdagen.


Igår hoppade vi över frukostvilan, vid 10 började han bli trött så efter gröten gick vi ut. När han sen kom i säng till sin middagsvila somnade han på 2 röda...
Egentligen behöver vi inte ta bort vilan än, jag ville bara testa inför dagis som iofs inte börjar förrän i september så frukostvilan får vara kvar för mammas psyke. Han sover ju bra om natten ändå.
Har haft turen att nattsömnen inte krånglat något nämnvärt. Morgonvilan får vi ta bort sen när dagis närmar sig.

Så här ser Oscars sömn ut på ett dygn:

7-tiden, vaknar.
9-10 ca, moronvila
13-15 ca, em-vila
19.30 natti natti
22 tiden, vaknar när vi tittar till honom, lite välling sen natti natti igen till 7 på morgonen.


Det har varit en kall, grå & mörk dag så det passade med en slödag & jisses va gott att inte göra något än att bara vara, fast egentligen är det ju ändå fullt upp med lille vildingen O.

Idag har vi inte gjort något mer än att tvättat 2 maskiner tvätt, lagat middag & börjat packa lite inför helgens weekend. Ska bli så skönt att få vara ensam med min man, vi behöver det båda 2.

Kram Hanna



3 kommentarer:

  1. Vad härligt med lite sov rutiner. På dagen blir det lite när som här hemma. Det jobbiga för mig är att inte kan lämna honom för då tittar han upp direkt och vaknar och somnar inte om. Men sitter jag bredvid tittar han upp och ser mig och somnar igen. Så jag får tyvärr inget gjort här hemma. Hade ju varit skönt att få damma av lite så som du gör lite då och då.

    Skönt med egen tid, hoppas ni får en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va tråkigt att inte kunna lämna honom sovandes utan att du ska finnas i närheten. Själv tycker jag det är underbart när jag får 1 timma för mig själv på morgonen, ni får "träna" er lille att han kan sova utan dig jämte. Svårt men skönt när du kan vara lite friare :)

      Trevlig helg! Kram

      Radera
    2. Ja jag fattar inte. Han sover i eget rum på natten och kan sova hela natten. Men på dagarna går det inte lika bra han tittar upp med jämna mellanrum. Sitter man inte där när han tittar upp är det kört. Så nån egen tid har jag inte direkt. Trevlig kväll kram Tina

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!