03 april, 2013

Nya bordet på plats.

Busen mé mössan på sné.

Det nya bordet.
Blev lite mer inbjudande entré.


Nu är det kväll igen... dagarna går fort.
Oscar sitter i soffan med sin pappa & kikar på Bolibompa, jag tar mig lite tid till att sitta vid datorn. Uppdatera bloggen & uppdatera mig i de bloggar jag läser.

Idag när lille O & jag var ute så passade jag på att torka av våra plaststolar som står på verandan (dynorna får vi ta när den riktiga värmen kommer).
Satte ihop bordet med hjälp att Becka & fick ut det oxå.
Påskliljorna jag fick av pappa fick pryda bordet samt 2 ljuslyktor. Riset som vi hade fjädrar i fick flytta ut nu, vill inte slänga de än men gör sig bra vid entrén.

Nu kommer det bli gott att sitta där med en kopp kaffe & kika på busungen som leker i sista snön som pryder ena kanten av gräsmattan.
Är nöjd med bordet, tänkte först måla det vitt men ångrade mig. Om inte annat så syns ju all smuts på vitt & om jag ångrar mig så kan jag måla det till nästa år.

Hörde 2 av grannarna prata idag. Den ena av dem ska flytta så är Du intresserad av att ev bo som vi gör så kika in regelbundet på Willhem.se (klickbar länk).

4 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det :)
    Ja, en egen ingång och trädgård som ni har skulle inte varit fel, men att flytta för tillfället finns inte på tapeten :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi trivs o tycker själva att det är mysigt. Längtar till att vi köpt altanmöblerna så baksidan blir färdig oxå.
      Hoppas ni en dag får det boende som ni vill ha.. kan tänka mig att det kanske är eget hus som då gäller.

      Radera
  2. Ser härligt ut. Har själv suttit ute nu två eftermiddagar, solen värmer gott.

    Hoppas ni får nya trevliga grannar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att sitta o njuta av solen för här springer den lille busen iväg efter grannarnas katter :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!