18 april, 2013

Matkasse-paus.




Detta är nu 3e veckan som vi testar Citygross matkasse.
Har varit nöjd. Bra råvaror men på något sätt är det krångligare än att laga sin egna mat.
Svår att förbereda tidigare under dagen.
Det är väldigt mycket olika kryddor som används & det är inte lite vitlök som är i recepten & jag är inte överförtjust i vitlök.. måttliga mängder är OK, har ibland slopat vitlök & det har smakat bra ändå.

Maten har varit bra men svårt att ta undan till Oscar, det är alldeles för starkt för honom så det har blivit mycket burkmat, tråkigt tyvärr.

Nästa vecka gör vi en paus.
Vi LÄNGTAR efter vår egna mat & har de senaste dagarn bara pratat om maten vi ska äta idag.
Fiskpinnar med äggsås (dotterns favorit), potatis & morötter.
Detta är mat jag kan förbereda närsom på dagen, Oscar kan äta maten (tar bort paneringen på fisken) & vi alla älskar det.

Nu ser jag fram emot egen mat men är nöjd med matkassen & har fått en nytändning när det gäller matlagning & fått nya recept som blivit favoriter.
Kommer plocka smått & gott från de olika receten & göra egna rätter.

Får se hur länge vi har paus?
Om inte annat så kan man ändå laga maten för det finns i deras receptbank :)



Kram Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!