14 april, 2013

Vakna till måsarnas skri...

Hotellets entré.

Mjuk säng & hög kudde gjorde sömnen lidande men sköna lakan.

Hamnen vid skymning.
 

Kallbadhuset, Varberg.


Många måsar finns det vid kusten.

På väg tillbaka till hotellet.

Tyst, sommartid är det fullt ös.


...& att se solens strålar smita in i rummet mellan gardinerna på hotellrummet är ju bara så mysigt.

Igår åkte min man & jag iväg till Västkusten (Bästkusten) & Varberg för att sova en natt på hotell då han fyllde år. Lämnade barnen hemma med min syster, packade bilen & körde iväg.

Chekade in på Clarion Collection Hotell Fregatten.
Har hört mycket gott om detta hotell, att maten ska vara kanon (buffé ingår i priset) men kan inte säga att jag blev så imponerad. Jag blev mätt, det blev jag.
Det som serverades var ostbricka med tillbehör, lite olika röror med keso samt taco. Istället för köttfärs hade de något kött, om du tänker dig typ "salta biten" på burk så var det köttet till tacon. Vinet till maten var dessto godare, dyrt men gott.

Efter vår lilla middag så gick vi en promnad ner till hamnen, solen var på väg ner & det var mysigt att gå & kika på mer eller mindre på en tom hamn jämfört med sommaren då det är fullt med båtar, raggarbilar, badande familjer vid kallbadet, öldrickande ungdomar, glassätande, promenerande, cyklande människor. Stora kontraster jämfört med sommaren. Varberg är ju en sommarstad men jag tyckte det var skönt utan allt myller runt omkring.

Efter en natt med dålig sömn men med god frukost packade vi ihop oss & åkte till Ullared för lite shopping.
Fick tag på lampor & gardiner till sovrummet. En mörkläggande rullgardin till dottern (finns inga persienner här), lite leksaker till Oscar bla en gräsklippare (blev genast en favorit) boll, bowlingspel i plast & kunde inte gå förbi barnkläderna för att "bara" köpa en pyjamas så det blev några bodys & mjukisbyxor.

Kan säga att det var så mysigt att träffa dem här hemma igen. Har saknat den lille busen.
Han blev glad när han såg oss, ville bli buren med en gång. Allt har gått jättebra här hemma när vi var borta så nu kommer det bli fler turer ensam med min man.
Att umgås ensamma är något som man måste göra. Om inte annat för att bara kunna prata ostört, ingen som pockar på uppmärksamhet, ingen att hålla koll på...
Sen behöver man inte alltid ta in på hotell men varför inte unna sig den lyxen emellan åt??
Det tänker vi göra fler gånger :) GARANTERAT!!

Snart ropar nog gubben från köket.
Han står & steker pannkakor, är det något han ser fram emot på hotellfrukostar så är det just pannkakor. De hade inte detta på hotellet så han gör dem själv. Tur i oturen för hemmagjorda är ju ändå godast.
Sen blir det att landa i soffan, ser fram emot att få sova i MIN säng.

Hoppas ni haft en bra helg!!??

Kram Hanna



4 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en bra helg.

    Skulle också bara ha pyjamas på Ullared men det slank ner några andra kläder också, det är ju så billigt.

    Skönt att sovrummet är klart, ska också köpa en nya lampa till vårat men det får bli till hösten nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen var toppen, fler sådanna tack!!

      Skönt att vårat sovrum börjar bli färdigt så att hemmet blir "färdigt" någon gång ;)

      Radera
  2. Åh vad gott med egentid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart!!
      Verkligen något att rekomendera. Innan O föddes utnyttjade vi Coops hotelerbjudanden. 2 nätter för ca 1500 kr för 2 men 2 nätter är inte aktuellt för oss just nu.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!