21 april, 2013

Fullspäckad kanonbra helg!!

Sommartårta.

Montering med bra assistans.

Våra nya möbler, 4 karmstolar, 1 bord & 1 bänk.

Kvällens premiär.
 
Mörk bild men växterna & den nya lampan syns.
 

Söndagsgodis.


Fredagen började med ett besök av barnens farmor (svärmor) eftersom Jörgen fyllt år.
I present fick han 2 Lejonkort (säsongskort till Borås Djurpark). En kanonpresent om ni frågar mig. Nästa helg tänkte vi nog gå dit en sväng.

Lördagen började med en mysfrukost. Hemlevererat bröd... igen. Har ni inte testat så gör det.. som att få färska frallor från bageriet men fram till dörren.

Vi åkte till Göteborg för att fira min lillasyster som fyllde 26, hon fick en matberedare i present & vi fick en ursmarrig jordgubbstårta till kaffet, smakade sommar.

När vi kom hem satte vi igång med att montera ihop trädgårdsmöblerna som vi köpte i veckan (grillen hade jag ju redan gjort) så på kvällen blev det premiärgrillning & jisses va gott det var men kallt blev det när solen försvann så man kunde inte sitta länge efter maten men gott att ändå äta ute. J

Sov som ett litet barn i natt, Jörgen tog Oscar som vaknade vid 1 på natten (sovit dåligt under dagen pga kalas mm) & jag sov vidare, skönt.
På morgonen ville jag gärna åka iväg för att köpa lite blommor. Kikade på Plantagens hemsida & till min förvåning öppnade de redan kl 9. Så efter frukost blev det en tur dit & passade på att kika på Jula & handla lite mat på Citygross.

Väl hemma satte vi igång att rensa inne i förrådet.
Det blev 2 svängar till sopstation med skräp. Slängde bla en grill & 2 trästolar som förra ägaren lämnat kvar.
Torkvindan kom på plats.
Jag planterade 2 blomsterlådor & 3 krukor med penseér. Planterade om 2 murgröna på hjärta som vi satte i sovrummet.

Från att ha varit ute sen 9.30 så var det skönt att gå in vid 16-tiden.
Tar på krafterna att va ute men så skönt, har fått lite rosiga kinder så solen tar nu.

När vi kom in slängde vi i oss lite mat, badade Oscar, satte upp hållarna till gardinstången i sovrummet, strök gardinerna, satte på en maskin tvätt, hängde upp gardinerna & sen en välbehövlig dusch. 

Nu ska jag sätta arslet i fåtöljen & njuta av lite frukt i form av jordgubbar, physalis & vindruvor.
Så mumsigt. Sen kommer jag nog få i mig flera lite vatten för jag är så törstig, inte bra att slarva med dryck.

Ha en go söndagskväll!!


Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en kanonhelg! Vi har ju verkligen haft fint väder :)
    Var har ni köpt de fina möblerna?
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett kanonväder, härligt. Idag är det inte lika mysigt.
      Möblerna är köpta på IKEA, det är deras FALSTER. Är jättenöjd, ska bara hitta lite dynor oxå.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!