18 januari, 2013

Fredag!

Äntligen är fredagen här.
Det är något speciellt med fredagar fast man är mammaledig, en speciell känsla infinner sig i kroppen o på något sätt får man en annan energi.

Idag blir det besök av min familj. Skulle gjort semlor men det fanns inga semlebullar i affären igår, ingen lust att baka.
Har istället slängt ihop botten till en Banoffie-pie som ska ätas till 11-kaffet, inte bara botten naturligtvis.
Det blir det första söta denna veckan, har blivit mycket frukt o keso istället på kvällarna. Gott.

Planerna för helgen är just ingenting. Ska måla en byrå o en bokhylla annars blir det lugnt eftersom det fortfarande finns förkylning i familjen.

Trevlig helg o ta dig något gott att dricka ikväll. Det är ju fredag o det behöver INTE va alkohol!

Kram

4 kommentarer:

  1. Håller med dig, fredagar är nått extra.
    Hoppas ni är friska allihopa från förkylningarna.
    Tråkigt att nån tagit dina bilder. Ja man ska nog inte lägga upp för mycket bilder, men så vill man ju dela med sig till familj och vänner.
    Ha en trevlig helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. man vill gärna dela med sig till nära o kära men svårt att sätta en gräns oxå på hur mycket.
      Fortsatt trevlig helg till er oxå, Kram

      Radera
  2. Ja fredagar är alltid mysigt. Jag hoppas att förmiddagen var trevlig med syskonen och pappa och den härliga kakan. Om du har lust får du gärna skicka receptet till mig.
    Jag har idag varit på återkoll ang det opererade ögat. Allt var bra och nu väntar jag bara på operation på vänstra ögat också och hoppas det blir snart så jag kan se bättre.
    Ha en mysig kväll med familjen. Själv ska jag njuta lite med ett glas rött.
    Kram från svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättemysigt att ha hit syskonen o pappa, kul att träffas alla på en gång.
      Här blev det en burk cola o en skål med popcorn, får nog bli en repris ikväll igen :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!