01 januari, 2013

Nytt år!

Liten på språng.

Glad liten bus.

Förrätt:
Krispig fetaostsallad.

Varmrätt:
Gräddig potatisgratäng med fläskfilé.

Efterrätt:
Stekta bananer med vaniljglass.

Ljusmys.

Sött, sött & åter sött.. fick i mig 1 glas & det var all alkohol jag drack
under hela kvällen. Skålade in 12 slaget med vanlig cider.

Ingen idé att spela mot Jörgen, han kan ju "nästan" allt.

Far & dotter.
Mina fina.


Idag är det den 1 januari 2013.
Det nya året firade vi lugnt här hemma. Oscar gick till sängs innan 20 (var med under förrätten) så vi hade hela kvällen för oss själva.

Vi åt gott.
3 rätters middag som fick ändringar i slutet. Förrätten var otroligt god & fräsch.
Mycket lyckat & det som fick ändrigar var att till lunchen hade vi spontant gjort Ris-a-la-malta & till det går det ju åt grädde. Vi tänkte inte att vi skulle ha grädden i såsen till middagen så det blev att vi fick göra pulversås i form av Café dé Paris istället.
Det funkade men huvudrätten blev en helt annan rätt än tänkt från början. I slutändan så var det supergott i alla fall.

Efter varmrätten så spelade vi ett spel som jag gav Jörgen i julklapp.
Han är väldigt allmänbildad så att spela sådanna spel är som att ge sig själv en smällkäft.
Becka & jag hängde inte riktigt med men kul var det ändå.
Fick mig ett gott skratt när dottern fick en fråga om vad som är huvudingrediensen i pizzasallad & hon svarar "Kebabsås" (det är kebabsås i salladen fr pizzerian som vi brukar köpa av, Celea)
Vi sa att hon skulle tänka efter lite & då säger hon "sallad" sen blir svaret "kål", sen "grönkål" (vitkål är grön när den är färsk) & tillslut fick hon rätt genom att säga "vitkål"
ha ha ha...

Vår efterrätt var stekta varma bananer med glass (aldrig gjort detta innan). Det var gott & eftersom det var premiärtillagning så följde jag receptet helt & hållet men till nästa gång blir det mindre farinsocker.

Tolvslaget firades utomhus under carporten då det regnade. Skålade & kikade på raketer som flög i luften i alla dess färger.
Kikade lite på tv tills vi tillslut gick & la oss vid halv 2.

Idag är en ny dag & den första dagen på detta året, skönt att slippa huvudvärken i form av baksmälla (hade ändå konstigt nog ont i huvuvdet) det blir en vilodag med tv, mat & kanske sova lite för imon börjar Jörgens (även vår) vardag igen med jobb. Usch!!
Becka är ledig liiite till.

Önskar Er alla en god fortsättning på det nya året
&
må de bringa mycket lycka & glädje!!
Kram Hanna
 


2 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Maten ser jättegod ut. Skönt med en lugn hemmakväll med familjen. Kanske blev lite för lungt för min del som inte orkade sitta upe till tolv. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma fina du!!
      Jag var trött redan vid 22, har de senaste veckorna somnat flera ggr framför tv men höll mig uppe till efter 1 på natten.. inte illa.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!