02 januari, 2013

Mjukstart.

En av Oscars favoriter.


Resten av denna veckan kommer bli en vecka i mjukstartens tecken.
Gubben har börjat jobba så för honom var det på´t direkt men Oscar & jag tar lite dagen som den kommer & ställer inga krav på vad vi ska göra.

I morse vaknade jag av Jörgens klocka, han skulle upp men jag var trött & låg kvar. Naturligtvis vaknade O efter en liten stund, han fick ny blöja & en flaska ersättning sen somnade båda han & jag om i över 1 timma, härligt.

Idag har vi inga som helst planer. Bestämde dock att Oscars fotobok ska vara färdig idag så när han vilade på morgonen så har jag hunnit redigera texter men ska ändå kika en gång till innan jag skickar efter en beställning.

Nu på fm har Fastighetsbolagets reparatör varit här för värmepannan har läckt vatten ett tag. Det är kostigt hur det kan skitas ner när dessa gubbar kommer för att kika på något?? Anledningen till läckaget var stopp i pannans rör, han gjorde självklart rent röret men i handfatet (pannan står i badrummet på nedervåningen)  så nu blev det stopp där istället... orka!!
Badrumsmattan blev oxå smutsig (fast den var undanflyttad) så det får bli en sväng i maskin.
Imon blir det automatiskt en städ & tvättdag för idag har jag ingen kraft.
Nu blir det lite lunch sen ska jag lägga mig & vila en stund, läsa bok.

Hanna



2 kommentarer:

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!