30 januari, 2013

Rekord.

Fick dessa av min fina man igår.


I natt har lille O slagit rekord.
Han har sovit i över 12 timmar i sträck. Den kisseblöjan var inte att leka med.. tunga som fasen.

Igår var han ovanligt trött, så här såg hans sovschema ut:
2 timmar på morgonen (jag fick väcka honom) som han annars bara brukar sova max 45 min.
2 timmar efter lunch, brukar sova ca 1 timma.
12 timmar på natten.

Han är inte sjuk utan bara inne i en trött period.

Altandörren står på glänt & utanför hör man fåglar som kvittrar, känns lite som vår i luften.
Oscar sover efter hans 1a besök hos tandläkaren.

Besöket gick fort, 10 min.
Hon kände i hans mun & vi fick svara på lite frågor, nu ska vi inte dit förrän dec 2014 igen,
3 års kontroll.
Allt gick bra förutom när hon skulle känna i hans mun. De där plasthandskarna var inte populära, han gnällde till lite grann & visade sura ansiktet & försökte putta bort hennes hand men hon lyckades till slut.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag?
Skulle behöva städa lite men känns inte som om jag har någon lust till det.. har i alla fall slängt i en maskin tvätt & ska väl tvätta en till efter det.
I em blir det till att åka & handla, ekar tomt i kylen. Konstigt det där att det ekar för ibland känns det inte som om man gör något annat än handlar..

Önskar Dig en fin dag!!


Kram Hanna


 

2 kommentarer:

  1. Måste vara nått med årstiden :) Anton har varit jättetrött efter helgen nu. Han fick ihop 11,5 timme till slut i går natt.
    Har O fått några tänder ännu? Känns som om det får dröja ett tag, måste vara svårt att borsta på så små barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste var något me årstiden för inatt sov han 11 timmar.
      O har snart 10 tänder. 4 uppe, 4 nere, 1 kindtand på vä o kindtanden på hö börjar komma.
      Det svåra med att borsta tänderna är att O gärna biter i tandborsten, men har inga problem med tandkrämen eller att jag borstar. Han bara skrattar :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!