28 juni, 2012

BVC



Hemkommen från 6 månaders kontrollen av Lill-killen.
Besiktningen gick igenom utan anmärkningar förutom med vikten.
Han har inte gått upp tillräckligt för att de ska vara nöjda, men ärligt talat så är inte jag heller nöjd. Han har bara gått upp 5 gram.

Blir ett återbesök om några veckor för att kolla att han ökar & skulle det vara samma vikt då så blir det ett blodprov för att kolla ev gluten. Håller tummarna för att det inte är det.
Fick rekomendationen att hälla i någon tesked med Rapsolja i maten/flaskan så nu blir det olja för hela slanten.

5 månader : 7940 gr & 69 cm
6 månader: 7945 gr & 70,5 cm


Mamma Hanna

6 kommentarer:

  1. Hoppas inte att det är gluten, fast är nästan bättre att han får det nu än som jag som var 16 år. Inte kul att byta kost då! Men han verkar vara en himla nöjd oh belåten kille trots lite viktuppgång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är nöjd & belåten fast han inte går upp, det sa doktorn oxå men hoppas verkligen det inte är gluten. Bara till att hålla tummarna.
      Kan du äta något med mjöl eller är det helt stopp?!

      Radera
  2. Det är bra att du kollar upp det. Hoppas på det bästa. Han verkar ju frisk och duktig så hoppas det inte är gluten. Får hoppas oljan hjälper. KRAM FRÅN fARMOR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas oljan räcker till, han fick gröt idag med olja i & han grimaserade iaf inte så hoppas han får i sig lite.

      Radera
  3. Håller tummarna att det inte är gluten :(

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, håller mina tummar oxå. Ingen i familjen är allergisk annars förutom jag (pälsdjur) så det blir en helomvändning om det skulle vara gluten.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!