23 juni, 2012

Våran midsommar!!




Spiderman a la Oscar.



Klockan 12 var min pappa & syster Heidi bjudna på lite sill & potatis, vet att de ibland kan vara lite sena men klockan blev 20 över. Maten var framdukad & potatisen klar men ingen kom.. hm!!

Sommarmat.

Ringde min syster som inte hade hört ngt från pappa, de skulle samåka till oss.
Ringde min pappa som var hos sin vän i Tosseryd & hjälpte honom med något.
Han hade glömt av middagen, han trodde det skulle vara idag lördag.

Ehh.. pappa, det är midsommar idag. Han är så tankspridd min lilla pappa så det är helt otroligt. Tänkte ringa honom dagen innan & påminna men så vet jag att han skriver upp dagar/datum på en lapp som han inte ska glömma. Frågade om han inte skrivit upp tiden men fick till svar att jo, det hade han gjort men han hittade inte lappen. Hahaha....
Ja ja, en halvtimma senare var de här & maten kunde avnjutas.

Efterrätt.

Efter den sent avslutade men lyckade middagen blev det den traditionella kaffekoppen som serverades med jordgubbar, glass & vispad grädde. Sen var man äckligt mätt & belåten.

På kvällen var det meningen att vi skulle åka till pappa för att grilla men Oscar var inte riktigt på humör, gasig i magen av den nya vällingen & lite kinkig, tror det kanske är fler tänder på G?

Vi stannade hemma istället & tur var väl det för senare började det att regna.


Sommarfavorit.

Nu ligger mina 2 killar & sover, de är trötta idag men va gör det när regnet står som spö i backen. Blir en lugn dag i hemmets lugna vrå & imon förbereder vi oss för en tripp till Göteborg & Ikea.
Det ska inhandlas en madrass till resesängen.


Önskar ALLA en fortsatt skön helg!!



2 kommentarer:

  1. Hihi, vilken tur att det löste sig till slut :)

    Hoppas ni haft en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en trevlig, lugn & skön helg. Köpte lite gott att dricka men det är fortf i kylen haha.. den som spar han har ;)

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!