03 juni, 2012

Helgen.

Helgen har som vanligt försvunnit i rasande takt.. men snart är det onsdag & lite ledighet igen.
På torsdag är det redan skolavslutning. Va tiden har gått fort & ingen direkt sommarkänsla har man heller då värmen inte kommit.


Fick äntligen klippt håret igår, blev inte så mycket av längden som togs bort som jag trodde. Mitt hår är otroligt torrt så varannan vecka ska jag börja med oljeinpackning.
Idag färgade jag det & det var en mörkare brun ton än de vanliga röda & jag trivs som fasen i den nya färgen. Fick t o m komplimanger av gubben, brukar jag iofs få men lite kul när man själv trivs i något nytt. Tösen var inte heller sen me att säga att jag var fin. TACK!!

Vi har även hunnit införskaffa 2 nya saker till Lill-killen under helgen.
Nr 1
Igår var vi iväg & hämtade vår vinnst som vi vann på Facebook. Bumbostolen.
Den har provsuttits idag men har dock inte tagit kort (finns bara på Instagram), ska försöka fota imon.


Nr 2
Idag var vi iväg & hämtade en gåstol som vi fick gratis från gubbens arbetskamrat.
Hade inte tänkt köpa eller skaffa en gåstol för jag har aldrig riktigt gillat dem men nu när man ändå fått chansen på att testa så det ska bli kul att sätta dit Lill-killen imon & se vad som händer.
Tack Anette & Hasse.


Sommarmat, enkelt & gott.

Idag var det  då äntligen premiär av färskpotatis, sill, ägg, gräddfil mé gräslök & sallad. Smakade otroligt gott.
Till kvällskaffet blev det ännu en premiär men av jordgubbar & glass. Lika gott som middagen. Minst.


Det trevliga är att jag får sill & potatis imon oxå då min underbara bästa vän & Oscars fadder Tessan kommer hem för besök (hon flyttade från Borås till sin kärlek i Karlskrona när Oscar var 1 dag gammal, snyft). Som jag längtat efter henne.



 
Sill & potatis är det bästa mé sommaren.


2 kommentarer:

  1. Hon blir 8 månader den 15e, så tiden springer verkligen fram. Man hinner inte med.

    Vi har oxå lejonkort. Annars hade det aldrig gått. Tycker det är sjukt att man ska betala för barn från 4 år. Vi har faktiskt fuskat in Oscar. Han är så liten så dom vet faktiskt inte att han är äldre än så.
    Åldersgränsen borde ligga på 7 år eller nått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stora tjejen!!

      Det hade aldrig funkat om man inte hade Lejonkort, nu köper ju vi bara 2 men 600 kr är mkt pengar. Man får se det så att om man tänker besöka Djurparken mer än 1 gång så tjänar du på säsongskort.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!