11 juni, 2012

Multitasking...

Ja, det kan man säga att em bjöd på.
Jag passade på att grädda lite pannkakor mendans Lill-killen sov middag men han vaknade självklart innan jag hann bli färdig.

Snabbt in & hämta honom från sin säng, ta med babysittern & sätta upp ekipaget på matbordet (han brukar sitta där när jag lagar mat för att han ska kunna se lite bättre),
vända pannkakan i stekpannan, han börjar gråta & jag fortsätter att flippar runt pannkakor samtidigt som jag tröstar/dansar/sjunger för att han ska bli lite gladare..
kom på att ungen måste ju vara hungrig.
Shit.
Inte nu...

När de sista pannkakorna gräddades gjorde jag i ordning en flaska, gav den till Oscar som självklart inte kan hålla den själv. Jag vänder mig om till spisen för att vända/ hälla i smet, jag vänder mig om igen för att ge flaskan.. så håller det på tills sista är gjord.

Jag lyckades väldigt bra ändå & brände bara 1 pannkaka, det var när jag hämtade Oscar från sängen.
Bra va??

Barnsligt gott.


Keep smiling J

4 kommentarer:

  1. Det är en konst att vara mamma, man kan göra miljader saker samtidigt :) det är imponerande! Blev sugen på pannkakor nu :D Har svarat på ditt inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja.. man har många bollar i luften samtidigt men jag är van från jobbet.

      Radera
  2. Håller med föregående talare, en konst är vad det är!

    Gott med pannkisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pannkakor är barnsligt gott, mättande oxå =)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!