28 juni, 2012

Torsdag.

Vaknade till en dimmig tidig morgon, Oscar låg & sov. Jag kunde koncentrera mig på mitt kaffe & lägenhetssökandet, går inget vidare måste jag säga. Phu!!

Tittade till honom vid 8.20 då låg han & lekte med sin lilla kanin som han har jämte sig varje gång han sover. Sötnöt.

Vi köpte en "nätkorg" för 19 kr när vi var på Ikea, där har han alla sina leksaker som han använder nu & idag höll han själv på att krypa in i den (backa), han drar den till sig när han vill ha något, kul att se.

Nu ligger Oscar i sin säng & ska vila lite efter gröt, bus & lek

"Mamma, nu vill inte jag vara med på bild längre...
så nu blundar jag"




Igår inhandlades det ÄNTLIGEN en smidigare vagn inför semestern.
Tar nästan ingen plats & väldigt smidig att fälla ihop.
Blev ingen av dem jag tittat på innan utan en sulky från Babyproffsens egna märke. Finns ingen anledning att köpa en sulky för flera tusen då vi bara ska ha den som ett alternativ till vår Emmaljunga (som vi älskar). Både Jörgen & jag tyckte om denna så vi slog till på en affär & köpte ny, finns inte mycket billigare att hitta på Blocket.

899 kr är väldigt bra pris.

I em är det dax för 6 månaders kontrollen & jag är nyfiken på hur mycket han har gått upp & framför allt längden. Sist sa de att han skulle nog allt behöva väga lite mer men jag kan ju inte tvinga i honom mat, näe. Han mår bra & det är huvudsaken.
Nu äter han regelbundet med gröt & vanlig mat så nu ska väl vikten upp, vi har även börjat så smått med havrevälling till natten.

Ikväll är det Torsdagkväll i Borås, detta är något stort varje sommar.
Stora artister kommer för att uppträda (gratis) mitt på torget som är mitt i stan, affärerna är öppna till 21, massa folk, dans i parken till dansband, uteserveringar som är fullproppat med folk, glass, skrattande barn, förfestande vuxna & semesterfirare. Alltså en "helig" dag för många Boråsare. Så är det varje sommar.

Jag själv har inte varit nere en Torsdag på väldigt länge, tror jag var nere sist för ca 2 år sen. Orkar inte med allt myller av folk men ikväll ska vi ner.
I ungdomen sprang man ett gäng tjejer upp & ner för den stora gågatan mitt i stan för att spana på killar, käka glass & tro att man är allmänt cool.. det var det bästa med sommaren då. Det var 26 år sen.. nu har tonårsdottern tagit över staffetpinnen & springer där själv upp & ner på samma gata som sin mamma gjort.

Nu är det annat, barnvagn & en glass på sin höjd men jag trivs ändå. 
Hörselkåpor till Oscar är inhandlade så vi är redo för en kväll med Loreen som spelar.

Nu ska jag se om jag kan få tummen ur & plocka upp den nya vagnen ur kartongen & sätta på hjulen, eller ska jag vänta på gubben?? Får se...


Hej hå.. luden tå!!






2 kommentarer:

  1. Önskae er alla en härlig kväll i stan. Kanske vi ses för jag går ev ner en stund..Marianne,Härliga bilder du lagt in på gullungen,.,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en härlig kväll, såg dig aldrig men det var såå mkt folk.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!