10 juni, 2012

Idag igen...



...börjar bli en vana att åka iväg & shoppa på helgerna, inte mig emot så länge man bara har pengar så det räcker hela månaden. Det är ju inte så att man skiter ut pengar eller värper guldägg när man är föräldraledig men det finns inget i världen som skulle få mig till att gå tillbaka & jobba redan.
Usch.
Vi hade redan en bestämd budget & vi skulle INTE överskrida den, det positiva är att vi hade 500 kr tillgodo när vi var färdiga så vi höll budgeten med råge.

Hittade äntligen solhatt & keps till Oscar, fick tag på superbra haklappar med insytt plast för jag kan lova att dregglet rinner som vatten emellanåt, köpte fler bajspåsar till syrran & hennes hund (kostar 5 kr på Ullared & här hemma eller i GBG 12 kr, lite skillnad), köpte även en liten present till killen Lukas som idag fyller 3 år (min goa väns son).

Har bestämt att vi ska åka dit regelbundet för jag tror man inte plockar på sig för mycket varor då som om man skulle göra om man åker dit 2 ggr/år som vi gjorde innan. Istället för att köpa schampo, bindor, diskmaskinstabletter & annat som går åt i hygienväg här hemma så åker man till Ullared & får man samtidigt en roadtripp.

Ja, så får det bli. Mer regelbundet =)

Dax att resa på rumpan & fixa lite mat. Det ska även bli premiär för test av Majskrokar, ska bli intressant & se om de gillas av Lill-killen?!

Kramiz

2 kommentarer:

  1. Vad tyckte lilleman om majskrokarna? :) låter som våra helger, familjemys oh shopping :)

    SvaraRadera
  2. Han fick en att smaska på men var för trött för att ge några utlåtanden :) Blir nytt försök idag så vi får se.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!