06 juni, 2012

Nationaldagen.

Idag är det Sveriges Nationaldag & vi spenderade dagen i Djurparken.
Jag har nog inte varit där på 10 år & mycket är sig likt men med några nyheter som Björnhuset. Nu kom man mycket närmare björnarna & det var häftigt.

Nu när vi har en sådan fin Djurpark i Borås där vi ändå bor så måste man ju ta tillfället i akt & besöka det regelbundet, vi har därför köpt oss varsitt Lejonkort vilket gör att vi har fri entre resten av året. Mysigare att åka dit & ta en promenad än att gå bland betongen, asfalten & alla hus här hemma.

Amatörfotografer som vi är både Jörgen & jag knäppt vi bilder som tokar. Vi var som turister i vår egna stad :) Kul var det i alla fall. Tack vare det roliga me foto så hade det varit kul med ett teleobjektiv för att komma ännu närmare, så du som läser detta kan väl köpa ett sådant till mig, snälla!!

Någon som kan tipsa om ett fotoredigeringsprogram, skulle vara kul att testa, gärna gratis?

Bjuder på lite bilder från vår dag.

























I mitt nästa liv vill jag bli ett kattdjur.

4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder från vår vackra djurpark. Du är en duktig fotograf hälsar svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, va söt du är. Vi får samla ihop hela familjen & gå dit någon dag.

      Radera
  2. Vilka fina bilder! Ska se om vi kan ta en utflykt till djurparken någon gång..

    PhotoScape är ett bra, gratis och enkelt redigeringsprogram som jag själv använder ganska ofta. Värt att prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, man är en glad amatör =)
      Tycker verkligen ni ska gå dit någon dag, mysigt. Inte för att de små får ut så mkt av det men mysigt ändå.

      Ska kika på ditt rekomenderade red-program.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!