02 juni, 2012

Guldlock.

Lördag & inga planer.


Hoppas att min syster Ida kommer & klipper mig idag.
Tappar fortfarande mycket hår, tråkigt. Ändå äter jag Silica, inget bot men ändå lite näring till håret. Hittar hår från mig överallt. Har t o m hittat ett hårstrå i Oscars nappflaska. Hur i hela fridens namn hamnar de där i?? Hårklämma när jag går hemma är ett måste, slipper då hitta hår i maten i alla fall. 


Det blir till att klippa av en rejäl bit, 5-10 cm (jag som vill spara till långt). 
Det behövs verkligen efter graviditeten, det har slitit rejält på min kaluffs.


Det jobbiga är att jag har självlockigt/krulligt hår, finns inte så mycket roligt att göra med håret. Det enda man kan ändra är hårfärgen i princip.
Jag trivs i lite rödaktig toner så det brukar bli rött men köper olika nyanser varje gång men samma märke.
Schwarzkopf.
När jag var liten så hade jag väldigt ljus hårfärg & på sommaren när solen lyste så såg det ut som guld. Pappa brukade klappa mig på håret & säga

-Pappas lilla guldlock.
Glömmer aldrig det & en händelse när mamma höll på att borsta & fläta mitt hår & jag kom för sent till skolan för hon gillade att pilla i mitt hår. Ooops. Barndomsminnen.





Helgens to do.


Ps: Kollade just i min kalender & jag har inte klippt mig sen 19 november 2011.
Fy skämmes på mig!!
Jag brukar klippa mig varannan till var 3e månad. USCH!!

Nu ska vi minska mina spår genom att klippa mitt hår!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!