14 juni, 2012

Effektiv



Förmiddagen gick i ilfart.. jag har dammat, plockat iordning/organiserat hyllsystemet där vi har Oscar blöjor & salvor mm, dammsugit, gjort iordning maten så det är bara till att värma i micron i em (korv i ugn, hemmagjord potatismos & kokta grönsaker), dukat inför middagen, matat O ggr 2, lagt O i sängen ggr 2a, duschat, gått igenom posten, sorterat tvätten, planerat matinköpen inför midsommar, kikat lite på månadens räkningar & ätit lunch. Allt detta innan klockan var 12.

Eftermiddagen spenderades på sjukhuset, tog bussen upp för att hälsa på mina fina kollegor.
En underlig känsla att gå dit, inte många jag känner igen längre & de man känner söker sig vidare till andra ställen eller ska vara mammalediga.

Efter vårat lilla spontanbesök på jobbet grabbade jag tag i vagnen & gick till Coop.
Hade någon frågat mig för säg 1 1/2 år sen om vi skulle gå till Coop hade jag hoppat upp i luften av ren förskräckelse.. inget jag skulle gjort frivilligt, hade vägrat, men nu så.
En skön promenad på normal till rask takt tog det 30 min exakt, måste säga att jag är STOLT över mig själv. Riktigt stolt.

Nu har det sista gjorts inför kvällen.
Vi har ätit middag, Oscar har matats & nattats, bordet är avdukat & tallrikarna i maskin, jag har plockat lite mer tvätt i form av handdukar & kläder som jag & O haft på oss idag.

Nu blir det datatid eller fåtöljen framför tv för att ta nya tag med tvätt klockan 8 imon =)
Får hjälp av gubben som slänger i de första 2 innan jobbet & sen fortsätter Becka & jag. Hon har även lovat mig att följa med på en promenad imorgon så vi får hoppas på uppehåll.

Snart är det helg & vi ska skriva papper på bilen som vi sålt, ÄNTLIGEN!!
Blir lite goa semesterpengar samt sparande. Härligt.

Kramiz



6 kommentarer:

  1. sv: Ne ska tänka på de! Vi brukar ha mynt liggandes i facket i bilen, får fylla på lite där. Sen kanske de tar kort också?

    Gud va lik han var dig på den bilden! Underbart att kunna se likheter :) Längtar så efter att få se vem vår lille liknar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kort brukar de ta men ibland krånglar det.

      Visst är det roligt med likheter... förstår att du längtar, det gjorde vi me. Snart så är det din tur.

      Radera
  2. HEJ Hanna! vad duktig du är och du ska verkligen vara stolt över dig själv som hunnit med så mycket på en dag och dessutom tagit promenader varje dag. Det är säkert därför du har så mycket energi och hinner med så mycket. Jag skickar dig massor med applåder. Kram från Marianne och puss till dig och din fina familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, bockar & bugar!!
      Ibland får man energi som gör att man orkar med hur mkt som helst.. de dagarna älskar jag.

      Radera
  3. Det var väldans vad flitig du varit idag :) skönt med sådana dagar ibland! Tycker ofta det känns som man har megamycket energi vissa dagar åh då blir det gjort mkt :) söt han är lilleman!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa dagar har man huuur mkt energi som helst & de ska man ta vara på.. skönt att det ändå är variation i energin så man kan tillåta sig själv att vara "lat" oxå.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!