19 juni, 2012

Skrivlust?

Oj, det är lite ovanligt att jag inte bloggar varje dag men har inte haft skrivlusten
så varför bara skriva strunt??

Helgen försvann ännu fortare denna gången då jag var sjuk & mer eller mindre sängliggandes hela lördagen, sönda´n var jag mycket bättre & vilken energi jag hade.

Plockade undan lite här hemma då inte min gubbe har samma syn på "plotter" som ligger framme som jag har, måste erkänna att jag är liiite men bara liiite pedant.
Testade ett nytt recept till middagen, Philadelphiapanerad torsk.
Ska egentligen vara lax men det är bara jag som äter lax.
Det var gott & fräsht. Det gick att äta utan en fet sås till vilket gjorde att det kändes lätt.

Recept hittar ni här.
(Mobilbild)



Under helgen har vi även sålt vår lilla favoritbil :(
Måste säga att det är med sorg som man sålt den men vi kan helt enkelt inte behålla den då den dels är för liten & det kostar pengar med 2 bilar.
Som tur är så får vi ju chans att se den regelbundet då det är min pappa som köpt den.


I helgen har vi även gjort blöjbyte till natten.
Jaha, tänker ni. Byter ni inte blöja på natten annars??
Självklart gör vi det, vi byter varje gång han vaknar om behovet finns & då byter vi innan han får mat för att slippa störa honom efter då han är som sömnigast igen.

Vi har bytt sort till natten.
Fick ett nyhetsbrev från Liberoklubben om att den smidigaste blöjan att ha till natten är Up&go.

Ville självklart genast testa & hade en rabattkupong på 75 kr så vi köpte 2 paket & måste säga att det var en stor skillnad på smidigheten.
Lätt att ta bort, sitter som en smäck runt lilla rumpan, mindre klumpig alltså mycket smidig. Kan tänka mig att den är toppen nu när krypandet vill komma igång, när han är på knä men inte kommer någonstans ännu förutom bakåt, men snart =)


Lilla blöjrumpan.
(Mobilbild)

Mamma Hanna

2 kommentarer:

  1. Gott det såg ut, det ska jag se till att laga någon dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott.. så det tycker jag absolut du ska testa.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!