09 juni, 2012

Stor på få dagar.

Jaha.. nu blev Oscar S T O R helt plötsligt. Vad då?

Jo, hans första 2 tänder har börjat visa sig i underkäken. Han kliar & kliar hela tiden.. saliven rinner men det har den gjort ett tag så vi är vana. Måste köpa haklappar som har plast under... dregglisar hjälper ju ingenting.

Vi har bytt ut hans babyskydd mot en bilbarnstol som han kan ha upp till 6 års ålder. Det blev inte den stol som vi först tänkte utan en Akta Graco Cosmic XTP, den var 200 kr dyrare men såg mycket skönare ut än den Britax vi först ville ha.

Vi har bytt sittsen i vagnen (började gråta när Jörgen kom in med liggvagnen, mes jag är, jag vet). Nu är det inte längre liggdel utan en vanlig sittvagn. Oscar är dock lite lite kort fortfarande så vi funderar på att sätta en liten kudde under rumpan?!

Oscar i sin nya vagn.

Hur har eran dag annars sett ut??
Våran har mest handlat om Oscars byte av vagn & stol.
Tog en tur hem till pappa & grejade med de olika bytena, himlens portar öppnade sig & jag, Becka & Oscar gick in & kikade lite på morfars grejer (min pappa). Jag hittade hans läsglasögon & var ju bara tvungen att ta kort mé mobilen.. bjuder på bilden haha..

Fröken Sjöberg


Vi planerar ännu en tripp till Ullared imon söndag då jag måste lämna tillbaka 2 tunikor jag köpte sist som såg allmänt förjäkliga ut. Blir ju säkert liiite mer shopping oxå men det var Jörgen som kom mé förslaget så han får skylla sig själv ; )

Ikväll blir det Tacomys. Beckas kompis Sarah ska sova över, kanske att det går någon bra film på tv:n.

4 kommentarer:

  1. Vad tiden går fort och Oscar växer och får tänder och ska nu få åka i sittvagnen och en ny bilbarnstol. Ha en trevlig tur till Ullared i morgon och kör försiktigt. Även våra skattepengar fanns på kontot nu och blir sparade till semestern.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semesterpengar tar vi fr bilen som vi förhoppningsvis har fått sålt.. affären är snart avslutad.

      Radera
  2. sv: Ja, i alla fall vissa saker som blir grymt mycket billigare. Våtservetter har vi köpt i massor :)

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!