17 september, 2013

5,1 grader.




Ja, så kallt var det i morse när jag kikade på mätaren vid klockan 7.
5,1 grader plus, inte speciellt varmt men bättre än igår då det regnade mer eller mindre hela dagen.

Helgen gick i rasande tempo.
Jag jobbade lördag kväll o söndag dag. Var 2 tunga pass o i söndags hann jag nästan inte ens få i mig någon frukost. 10.55 fick jag i mig min frukostmacka som vi annars äter vid 9-tiden. Satt 5 min. FY!!Hela dagen gick i ett så när jag kom till omklädningsrummet på väg hem så kom jag på att jag inte ens varit på toaletten på hela dagen, vilket jobb.
Hoppas verkligen jag kommer där ifrån för det är inte mänskligt.
Nog om det.

Idag är det tisdag o jag har varit ledig sen igår.
Oscar har varit hemma med mig (ledig när jag är ledig fr dagis) o vi har myst i dagarna 2.
Det är helt otroligt vad man saknar den lilla busen när jag jobbar o efter ett arbetspass så ser han helt plötsligt större ut, konstigt.

Nu har gubben tagit med sig båda barnen för att handla, jag passar på att blogga lite i lugn o ro.
Har ju trots allt redan lagat mat som vi ska äta när de kommer hem, städat o dammsugit o plockat undan tvätten som hängt på tork.
I em var vi ute Oscar o jag o klippte gräset på framsidan, rensade 3 land o tog bort ogräs mellan plattorna som är i gången vid entrén.
Tänkte plantera lite lökar i helgen då jag är ledig o lägga på mer täckbark i landen så nu är det förberett lite i alla fall.
Hoppas på fint väder så kanske man även kan grilla?!





2 kommentarer:

  1. fy för att ha så stressigt på jobbet, det sliter i längden. Hoppas du hittar nått annat att göra snart.
    Nu blev jag också sugen på att plantera lite lökar, hopas på bra väder i helgen då jag ka ta bort tomatplantan och ärtorna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi inte gjort något under helgen, lusten fanns inte riktigt o inte tiden eller vädret heller.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!