27 september, 2013

Fredag.

Min fina orkidé.


En maskin är igång o tvättas, tänkte damma o köra ett varv med dammsugaren (lite lätt helgstäd). Byta ut de urbrunna värmeljusen så det bara är att tända på nytt igen ikväll, nu är mörkret här o finns inget mysigare än levande ljuskällor.
Nu har kylan börjat bita både inne o ute o vi vill inte sätta på värmepannan än då den kostar grymt mycket pengar så ljus är en bra värmekälla (näe, vi är inte snåla men lite tidigt att sätta på värmen).

Tänkte jag skulle försöka gå ut med Oscar lite, han behöver springa av sig o eftersom vi har en gård så behöver vi inte gå så långt för att komma ut, om jag orkar ska jag även klippa gräset men det är BARA om jag orkar annars får någon annan göra det under helgen.

Idag skulle jag även jobbat kväll men eftersom Jörgen ska iväg med jobbet så har jag tagit semester både idag o imorgon lördag. Tanken är att jag ska jobba mitt pass på söndag kväll men som det känns nu så blir det en sjukdag men hoppas jag känner mig bättre under helgen.

Idag börjar den traditionella Höstmarknaden i stan som är i 2 dagar.
När man var barn så var marknaden något superhäftigt o stort, jag tyckte allt var häftigt.
Det luktade gott från stånden som sålde brända mandlar, korv, kryddor mm o ballongerna skimrade upp hela torget då det fanns ballonger att köpa överallt, konkurrensen är stenhård.
Idag är jag för gammal o åker gärna INTE ner till stan dessa dagar. Trångt o jäkligt med barnvagnar, tvära gubbar/kärringar, rullatorer o skrikiga ungar.
Gubben får ta med Oscar imon o jag tar med mig Becka till Knalleland i stället o kikar på skor.
 
Önskar Er alla en trevlig helg
o
ge någon du tycker om en kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!