30 september, 2013

Sista gräset är klippt.





Nu har en ny vecka börjat o känner att min energi har kommit tillbaka efter en lång vecka av förkylning, den är inte helt borta än men nu känner jag mig levande igen o längtar faktiskt till jobbet på onsdag. Orkar inte vara hemma mer.

Inte haft många sjukdagar från jobbet men eftersom jag bara jobbar 75% så har jag lediga dagar på schemat som gjort att jag varit hemma ett tag. Är ledig mån-tis så imon blir sista vilodagen.

Min o Oscars dag har varit en "traditionell" måndag med lite städ o tvätt.
Fick äntligen tummen ur o rensade i min neccesär o slängde lite gammalt smink. Man tänker inte på att det finns "bäst före" på smink men det gör det, oftast är det 1-2 år men mascara byter jag ca var 3e månad.

Efter lite vila så spenderade vi över 2 timmar ute.
Klippte gräset o antar att det kan ha varit sista gången för säsongen, fikade, slängde lite vissna blommor, sparkade boll o busade.
Har nyss kommit in o Oscar kikar på tv för snart är det dags för sängen för hans del.
Själv väntar jag på gubben som kommer hem sent idag o Becka som haft sin första praktikdag i en blomsterhandel i Alingsås (jäkla långt bort att ha praktik).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!