05 september, 2013

Första arbetsdagen.

Ja, igår så var det min första arbetsdag på 2 1/2 år.
Tänk att jag har varit hemma så länge men det känns ändå inte som om det är så länge sen jag var på jobbet för allt var likadant.

Åter till gårdagen.
Vaknade 10 min innan larmet (05.00) o hoppade snabbt in i duschen.
Efter en snabb kaffe o tandborstning var det dags för en liten promenad på ca 10 min till bussen.

Nervositeten kom smygandes o jag blev helt genomsvettig.
Satt på en bänk utanför jobbet en stund men svettningarna släppte inte förrän att jag satt i personalrummet, ombytt o klar.

Hela dagen gick kanonbra o inget har ändrats nämnvärt förutom personal o lite maskinella saker som ex de apparater som övervakar hjärtat.
Det är lite nya program i datorn men att föra över kontroller som är gjorda på patienter var inga problem, kom ihåg mitt logg in o kom snabbt in i journalerna.

Efter ronden så var det relativt lugnt men tog ett venprov (blodprov i armen) lyckades på första försöket o det var som om det var det enda jag gjort i hela mitt liv, blev sjukt stolt över mig själv o patienten berömde mig även han.
Gjorde även lite andra kontroller/tester på patienterna o det gick som en dans.

Skönt dock att kunna gå hem lite tidigare första dagen, har ju ändå 15 timmar plus på flexen.
Hämtade min lille bus o gick hem o möttes av nybakad doft. Ljuvligt.
Dottern hade gjort kladdkakemuffins o fick en fin lapp.

Gubben kom hem o eftersom vi inte planerat någon middag (läs, jag har glömt att ta ut något ur frysen) så åkte han iväg o hämtade Thai (jag åt kyckling i röd curry UTAN ris/nudlar).


Det hon menar med att det inte var så smart är att jag inte äter
mjölprodukter o hon hade även lovat att passa Oscar om jag skulle
varit allt för trött o fått vila lite middag ifred
men det behövdes inte.
Tack min fina för att du bakade!!
 
 
PS!! Trots att det var första dagen på jobbet så ska jag leta vidare efter annat för jag är trött på arbetstiderna (6.45-15.30 ca eller 14-21.30) o att jobba helg/storhelger när min familj är ledig.
Vet du något ledigt jobb så hojjta gärna till, fort som fasen ;) o det behöver inte vara inom vården, kan även arbeta inom handel/kontor.


2 kommentarer:

  1. Förstår att du vill ha nått nytt jobb med de arbetstiderna. Har du jobbat inom vården länge?
    Vilken avdelning är du på?
    Vill också ha ett nytt jobb då mitt är bedrövligt, men så länge man är föräldrar ledig känns det lönlöst att ens försöka.
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt, har glömt att svara dig.
      Jag har jobbat på samma avd sen 2004 så det är ett tag o avd jag jobbar på heter HLAVA (Hjärt o Lung Akutvårdsavd)
      Funderar nu på att börja studera innan det är för sent, får se.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!