13 september, 2013

Funderingar.

Denna kreation möter dig när du kommer o hälsar på.


Har under en lång tid funderat å vad jag vill göra med mitt liv, när jag blir stor?
Innan jag blir för gammal menar jag...

Jag brinner inte längre för mitt jobb o det oroar mig.
Vill ju inte göra ett halvdant jobb o speciellt inte när det handlar om sjuka människor. Tro nu inte att jag inte gör mitt jobb för det gör jag verkligen, ser till patientens bästa men lusten är borta.
Kan ju alltid se mellan fingrarna när det gäller avdelningens "alla måsten" för det gör ju alla andra men jag klarar nog inte det. Att jag ALLTID ska vara så duktig, fy fasen.

Är väldigt trött på att jobba oregelbundet o helger.
Kan detta nu för jag har ju trots allt jobbat på samma avd sen 2004 o arbetstiderna är varierande mellan:
6.45 - 16.00 (ibland tidigare)
14.00 21.30 (ibland 22.00)
Tänk er att sluta 21.30 o veta att klockan morgonen efter ringer vid 5. Inget roligt o kan man då inte komma till ro när man landat hemma i sängen så är man en riktig tjurkärring dagen efter jobbet.

Hur som helst så måste jag hitta något annat, men vad?
Kikat runt lite på utbildningar o funderar på att gå samma utbildning som min dotter går.
Florist o Inredning.
Finns en vuxenutbildning på Almås så i höst tänkte jag skicka in en ansökan.
Hoppas bara jag vågar o jag kommer ångra mig om jag INTE gör det.
Har ju bästa hejarklacken här hemma för de ser hur dåligt jag mår av mitt jobb idag.

Så får det bli... jag ska söka till skola o har ni förslag på något roligt jag kan läsa så släng in en kommentar.



4 kommentarer:

  1. Du har så rätt, när man inte trivs med sitt arbete är det dags att söka annat. Och en utbildning är aldrig fel. Funderar själv på utbildning, kollade runt lite och det verkar som almås har en hel del vuxenutbildningar! Vissa drar igång redan i januari. Lernia ska också ha en del har jag hört. Men känner du dig sugen på florist/inredning tycker jag att du ska satsa fullt ut. Och du.... Man blir aldrig för gammal . (-; kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. blir nog aldrig för gammal för utbildning o jag ska verkligen passa på nu när jag är sugen, inte varit det innan.
      Vad vill du läsa??
      Kram

      Radera
  2. Hanna, jag tycker absolut du ska utbilda dig till detsamma som din dotter för det skulle du verkligen passa till med den fina blick du har för det vackra i hemmet och blommor. Kanske när ni båda är klara det finns möjlighet med en egen verksamhet. Du kommer säkert inte att ångra dig. Passa på nu när du fortfarande är ung. Att jobba i vården är otroligt krävande och många gånger deprimerande. Man behöver mer glädje i livet än bara se sjuka människor omkring sig. Jag vet att du är duktig inom sjukvården också men satsa på florist/inredningsutbildningen som ger dig mer glädje. Jag stöttar dig till fullo. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite det som ät tanken att ev starta egen verksamhet om några år o jag ska verkligen söka för jag är jättesugen på att läsa.
      Tack för stöttningen.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!