11 september, 2013

Vad händer?

Något har hänt, något positivt.

Som ni alla vet så har jag ändrat min kost till LCHF o det funkar bra för mig.
Eftersom det bara är jag som äter just detta så anpassar jag middagarna efter mig. Gör jag ex köttfärssås så utesluter jag bara pastan, jag steker kål eller äter sallad till o det är gott. Jättegott.

Nu har jag även tagit tag i motionen.

Jag har vid några tillfällen tränat hemma med gummiband, sit-ups o cyklat på motionscykeln men cykeln får fint samla lite till damm för jag är för klumpig än för att cykla.


I måndags gick jag till jobbet. WOW!!
Jag kan inte fatta det själv o var så stolt. Fortfarande stolt.
Svettig var jag men var i god tid till o kunde sitta ute o eftersvettas.

Ikväll var jag på min första pw någonsin.
Klart jag promenerat tidigare men inte med själen o hjärtat inblandad, vilken känsla, trots att det inte var så långt så fick jag upp pulsen o jag måste ju börja någonstans o utöka ju längre tiden går.

Heja mig!!

10 kommentarer:

  1. Så himla bra gjort! Visst känns det skönt att få göra något sådant?

    Älskar pws/joggingturer men ryggen krånglar lite till och från, men det vågar jag inte riktigt gnälla för just nu, för jag har inte tid med en sjukgymnast i skrivandets stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skön känsla efteråt :) tråkigt med din rygg men gå inte för länge med värken, ta hand om dig. Kram

      Radera
  2. Vad duktig du är Hanna, detta klarar du säkert av liksom du gjort med så mycket annat du tidigare klarat. Jag hejar på dig och även på Jörgen som ju kör sin diet. Kram till dig från svärmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Vi kämpar på båda 2 :)

      Radera
  3. Så underbart att det går bra, härligt. Det svåra är att starta upp, men det har du lyckats bra med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som om jag kommit igång ordentligt denna gången o som det känns nu så kommer det att fortsätta, måste fortsätta ;)

      Radera
  4. Bra jobbat Hanna! Jag tror på dig. You can do it! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket!! Kul med lite pepp för det behöver man eller rättare sagt jag ;)

      Radera
  5. Hanna.. DU ÄR GRYM! du är på gång och har startat något som är otroligt viktigt för Dig. Du kommer märka hur det går lättare och lättare för varje gång och den känslan är så härlig.


    Ang hallonpajen:) Kul att du ska testa, den var himmelskt god. Men gillar du inte kokos så ta bara mandelmjöl istället, strunta helt i riven kokos å kokosmjöl. Du kan ju strö på vad du gillar, krossade nötter kanske? Lycka till.

    Eller hur är stekt vitkål gott? älskar det..Å blomkålsmos och broccolimos, yummi!

    Måste tipsa om Erik Lallersteds kalla såser också, äpple/curry är så god,

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!! Nu är jag på G :)

      Tänkte baka pajen imon o utesluter ev kokos helt, får se.

      Ska kika efter hans såser för ibland "orkar" jag inte bara göra sås.

      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!