24 september, 2013

Sjuk.



Igår kväll var gubben iväg på Hockey, han brukar åka iväg o se BHC:s matcher emellanåt o när han kom hem hade han varit förbi ICA o köpt glass o en tidning till mig, sötis.
Tog genast en skål glass (äter egentligen inte detta nu men min hals vrålade efter kyla) o va skönt det gjorde för halsen.

Natten har varit jobbig.
En hals som river o en näsa som nu börjat rinna så det kunde inte bli annat än en sjukanmälan i morse till jobb/dagis.
Detta gör att jag inte jobbar förrän söndag kväll o tills dess ska jag väl vara bra.

Solen skiner o jag vill inget annat än att komma ut lite men orken finns inte, det blir till att vara inne o kurera mig o bäst är väl framför tv:n.
Borde äta något också, inte fått i mig annat än en kopp kaffe i morse. Matlusten är inte på topp när man inte mår bra o att det gör ont, blä.

Skönt att det ändå kom nu o inte nästa vecka eller framför allt nästa helg för då har gubben o jag lite planer, mer om det sen.

Ha en go dag o njut av vårat vackra höstväder.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig, ner i soffan med gosig filt och drick nått varmt. Trodde jag också skulle bli dålig då jag hade ont i halsen slutet av förra veckan, det blev glass på lördagskvällen här med, det är gott när halsen inte mår bra.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Skönt att du inte blev dålig för det är inte roligt alls..
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!