12 september, 2013

Ostplättar.

Eftersom jag följer lite LCHF folk via Instagram så får man mycket tips o idéer o detta goda recept kommer  från majaslchf .
Går att äta dessa till så mycket, som hamburgarbröd, frukostbröd o imorgon fredag tänkte jag lyxa till dem med lite ägg o räkor på kvällen.




Ostplättar
 
ca 6-8 st.
 
Till dessa behöver du:
 
3 ägg
3 dl riven ost
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
 
Vispa ihop ägg, fiberhusk o bakpulver
(räcker att vispa med vanlig visp)
Häll i osten o blanda runt ordentligt.
 
Jag strödde på lite sesamfrön innan gräddningen o man kan lika gärna
använda vallmofrön, oregano, linfrön eller annat man gillar.
 
Klicka upp smeten på bakplåtspapper o grädda i 200 grader i ca 10-12 min eller tills de fått lite färg.
 
Åt mina Ostplättar med smör, kycklingpålägg, ost, gurka o paprika.
 

4 kommentarer:

  1. Tack för receptet dom ser verkligen smarriga och goda ut. Ska göra dom en dag.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut du ska göra om inte annat så kan du få smaka nästa gång du kommer på besök :)

      Radera
  2. Va kul, måste också ta och testa recepten du lägger upp, det ser smarrigt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var verkligen smarriga o fast det är ost i så tar inte det över smaken. Jag valde färdigriven ost i påse för de är mer naturella i smak.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!