08 september, 2013

Redan slut?

Jaha.. då var det söndagskväll o snart dax för sängen. Har fått mycket gjort o det är väl så när man gillar att greja lite.

Igår var vi ute i trädgården nästan hela dagen.
Vi har förberett ett land i vår slänt som vi ska sätta lite lökar i, tagit bort parasollen/infravärmen/torkvindan, klippt gräset, grannen har klippt de 2 häckar som är mellan våra tomter o det blev ju lite skräp som nu är borta.
Vi avslutade allt med att grilla och det är något speciellt med att äta ute, gott.

Idag har vi veckohandlat, slängt skräp, hämtat ett paket på posten och varit en sväng till Blomsterlandet.
Köpte 4 påsar med lite lökar som ska sättas om ca 2 veckor i det nya landet.

Ikväll fick jag ett ryck och gjorde biffar inför veckans ena middag, blev såpass mycket så det blev lite lunchlådor med blomkålsmos o rostade morötter(morot är ej LCHF men lite men jag är ej strikt) .
Passade på att göra müsli, kokade ägg till min smarriga smörgås som jag precis ätit. Att det kan va så gott med räkor.
Brödet tog 2 minuter att göra i mikron.

Här har ni receptet, givetvis LCHF.
1 ägg
1 dl mandelmjöl

Blanda ihop ingredienserna ordentligt i en djup tallrik, värm på högsta effekten  2 min i mikron.
Flytta brödet till en annan tallrik o låt svalna innan ditt favoritpålägg kommer på.
Gott.

Imon är det måndag igen o helgen är snart slut, jobbar kväll imon så det blir mysmorgon med lille bus med andra ord.

Hoppas du haft en skön helg i solen!!

♡♥ Kram ♥♡

3 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut.

    Låter som ni haft en trevlig kväll. Du måste recensera shirataki-nudlarna när du ätit dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har köpt nudlarna o tänkte testa dem imon. Hoppas verkligen de smakar bättre än de ser ut ;)

      Radera
  2. Helg menade jag ju.. inte kväll..

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!