30 september, 2013

LCHF pannkaka.


Ännu ett recept som jag bara MÅSTE dela med mig av, pannkakor.
 
 
Vanliga pannkakor i vänstra hörnet & LCHF närmast i bild.
Lägg märke till storleksskillnaden.
Orkade 3 st & blev proppmätt.




Du behöver:
 
2 ägg
2 dl grädde
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
lite salt

Blanda allt o grädda på låg värme i smält smör i stekpanna
(tar längre tid att grädda än vanliga).
Tänk på att inte göra för stora pannkakor för de faller lätt isär
o blir svåra att vända.
(gjorde 3 misslyckade innan jag fattade att jag skulle göra mindre)
 
Servera med lite vispad grädde o bär, gott!!

5 kommentarer:

  1. Tack för receptet. Pannkakor gör jag ofta så dessa ska jag också pröva. Får köpa in fiberhusk och mandelmjöl för det har jag inte hemma. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite svårt att hitta fiberhusk i butiken men kika där varor för gluten o laktosfria produkter finns o mandelmjöl hittar du bland bakgrejerna.
      Kram

      Radera
  2. Måste också testa, hitta fiberhusken idag men de den var svårhittad.
    Testade nått liknande recept med mandel mjöl och banan men den var ingen vidare. Hoppas dessa är godare.

    SvaraRadera
  3. Testade precis men fick slänga degklumpen. Hur ska konstistensen vara? Kolla andra recept där var det bara 1 msk fiberhusk. Vill kolla med dig innan jag gör ett försök igen. Trevlig helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. Förlåt.
      Blivit helt fel i receptet, ska bara var 1 msk fiberhusk. Hoppas du testar igen o konsistensen är tunnare än vanliga pannkakor. Lycka till :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!