29 september, 2013

LCHF pizza

Delar med mig av ett supersmarrigt o lätt recept på pizzadeg som är LCHF,
det smidiga är att du inte behöver kavla utan brer ut "degen" med slickepott.
 
Gjorde denna första gången igår o kommer bli ett favoritrecept hemma hos oss.




Degen blir lagom till en långpanna, 4-6 personer.
 
Sätt på ugnen på 180 grader.
 
Du behöver:
 
3 ägg
300 gr Philadelphia ost
2 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
3 dl riven ost
 
Blanda allt o låt svälla i någon minut innan du brer ut smeten på bakplåtspapper i långpanna.
Förgrädda i ca 15 min o lägg sedan på önskad topping
o in i ugnen igen.

3 kommentarer:

  1. Den verkar enkel att göra så den måste jag testa någon gång och kanske bjuda på när jag har min träff nästa gång med mina väninnor. Tack älskade Hanna för att du delar med dig av så bra recept. Kram från svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är kul att kunna dela med sig av recept som faktiskt funkar även om man inte kör LCHF. Kommer bli mer tips med tiden.
      Kram

      Radera
    2. Jag skriver upp alla dina bra recept i ett speciellt Hanna block. Marianne

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!