28 september, 2013

Blev inte riktigt som vi tänkt oss...

Sparbössa o ljuslykta.

Marknadspresent från gubben o Oscar.
En nyckelring.
 
Smått o gott från Lyko.se
 



Det blev kokosboll från marknaden till em-fikat...


gissa om lille bus tyckte det var gott??
 

 


Som varje lördag då jag är ledig äter vi en gemensam frukost med ägg, fil, ostplättar (bröd till mig), olika sorters pålägg o grönsaker. Allt för att kunna hålla oss lite bättre då vi ofta hittar på något på förmiddagen.

Idag hade vi bestämt att gubben skulle ta med lille bus till Höstmarknaden i stan men innan dess skulle han släppa av mig o stora tjejen i Knalleland.
Vi skulle titta på skor o lite annat smått o gott.

Började på Indiska då den butiken är nyöppnad men va besviken jag blev, det var ju nästan inga inredningssaker över huvudtaget, bara en massa kläder o de intresserar mig inte alls. Älskar annars allt (nästan) de har i inredningsväg.

Mina fötter började ömma, trånga skor o dottern hade mensvärk så vi gick o ojjade oss mer eller mindre hela tiden. Tillslut skrattade vi bara åt varann.

Fortsatte till Lagerhaus o jag köpte mig ÄNTLIGEN ljuslyktan som jag tittat så många gånger på, passade på att även köpa en spargris, självklart en uggla.

Gick vidare till andra butiker på jakt efter en pyjamas till busen men alla är ju som jumpsuits o vi vill ha 2-delad då det är lättare att byta blöja. Får vänta till nästa tripp till Ullared istället.

Hon fick i alla fall tag i 2 par skor o jag kammade hem 0 par (så jäkla förvånande).
Har problem att hitta skor till mig då jag har breda (läs superbreda) fötter o så är fotryggen hög så jag får ofta kolla på herrsidan o då blir det typ sneakers. Tråkigt men så är det.

När vi sen blev hämtade så sparkade jag direkt av mig skorna i bilen. 1 1/2 timma räckte gott o väl, mina fötter ömmade o min förkylning gillade det inte alls.

Ja ja.. hämtade mitt paket från Lyko, beställde ihop med min syster.
Det innehöll massa godis för håret så nu ska det skämmas bort rejält, ja det kostade endel men eftersom jag inte springer hos frissan (syster klipper mig o jag färgar) så unnade jag mig lite kvalitetshårprodukter istället o min man säger inget.
Är det något jag vill ha så säger han:
-Ja, men köp det då.
Snällare gubbe får man leta efter. Love U!!

Har fortfarande ont i mina fötter men dottern o jag har redan bestämt att vi får ta en sväng lite längre fram när jag inte har trånga skor på mig o hon inte har mensvärk ha ha.

Snart är det dags att slänga in en LCHF pizza i ugnen o vår film ikväll blir senaste Vin Diesel filmen "Fast and furious 6". Dreggel...
Nästa år kommer 7an, längtar redan.

Ha en go kväll o det blev visst ett långt inlägg ;)

6 kommentarer:

  1. Vilka fina ugglor du fick tag iOch fina bilder på bus Oscar. Verkligen en underbar liten kille. Liksom sin syster fast på ett annat sätt. Önskar er en skön lördagkväll och likaså en fin söndag och krya på er från förkylningar m m. Hälsar farmor/svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förkylningen är bättre men inte helt borta än.. börjar bli smått tokig ;)

      Radera
  2. Han ser så charmig ut Oskar på bilderna, och kokosboll är aldrig fel om de är färska.
    Måste testa dina recept på pizzan och brödet. Saknar lite hemabakat bröd, då det var ett tag sedan jag baka.
    Ugglorna var jättesöta.
    Hoppas då mår bättre nu efter helgen, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är supercharmig o charmar alla i sin närhet.
      Kokosbollarna var riktigt färska, köpta på marknaden o jag smakade 1 tesked ;)

      Radera
  3. Hihi vilken dag!! Ugglan är såå söt och jag ska banne mig köpa en själv. Ljuslyktan alltså. Kan vara fint att ha alla tre (för de finns väl i tre storlekar?). Kul med hår-paketet. Jag kör också med "riktiga" produkter och min sambo säger inte heller nåt om det. Han har sitt snus och jag har mina skönhetspryttlar, hihi. Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen, ugglan finns i 3 storlekar o jag funderar även jag på att köpa den större för de lyser verkligen urmysigt.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!