22 september, 2013

Ingen kraft.

























Helgen har ändå gått i rasande fart.
I fredags efter jobbet fick jag äntligen håret klippt av min syster som bor i Göteborg, hon var i stan o passade på att klippa sin storasyster som tjatat sen i somras.

TACK IDA!!

Skönt att få bort de torra topparna som torkade på 2 sek efter dusch, snacka om slitet o olja har inte hjälpt. Hamburgare till kvällsmat o lite tv sen somnade jag i fåtöljen innan 21 på kvällen så mycket till sällskap var jag inte.

Igår lördag åkte gubben o jag iväg själva för att handla på Maxi, åkte även förbi Coop på vägen hem som hade en kampanj för blomsterlökar. Köp 4 för 89 kr så självklart köpte jag lite till.
Tanken var att vi skulle greja i trädgården i helgen men tiden fanns inte riktigt till igår, fick besök på em av min andra syster o pappa.

Vår lördagskväll blev bättre än fredagen.
Åt god mat o jag öppnade en flaska vin (ej LCHF men unnade mig 1 glas).
Jörgen o Becka åt bakad potatis med tonfiskröra. Jag åt ostpanerad kycklingfilé, sallad o Erik Lallerstedts Äpple/Curry sås, så gott.
Till efterrätt som jag hade framför en film åt jag Saffranspannkaka med vispad grädde o bär, supersmarrigt så det får bli en bit ikväll efter tacon.

Idag har det varit en grå/regnig dag o jag har inte mått bra.
Kan inte sätta fingret på vad det är men ibland har man knasiga dagar. Började t o m gråta vid lunch då jag upptäckte att min nagel gått av (näe, inte gravid).

Söndagen är här o de flesta börjar känna av den där berömda ångesten som man brukar känna när kvällen närmar sig. Måndag i morgon o jag är ledig så någon söndagsångest finns inte här.
Jobbar bara 3 dagar totalt så nästa vecka ska jag väl överleva också, har tagit semester på fredag o lördag då gubben ska iväg med jobbet.

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll o ha en bra vecka!!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!