11 oktober, 2012

Sopp-torsdag.

Denna morgonen startade utan huvudvärk & tur var väl det för det skulle minsann komma finbesök tidigt av en liten kille vid namn Leo & hans goa mamma Marlené.

Leo är 4 veckor gammal & "tant Hanna" fick allt gosa lite.. men va liten.
Har Oscar ens varit så liten?
Det måste betyda att tiden går fort & HAR gått jättefort.. men mysigt att få spendera fm med så mysig & snäll liten bebis.

Tiden på fm bara sprang iväg & det var dax för Leo att åka hem för att hämta storebrosan Lukas på dagis. Men vi ses snart igen, det lovar jag :)
 
Vi följde dem till bussen & tänkte samtidigt ta en längre promenad men orkan infann sig inte, molande huvudvärk på det som kändes värre i uppförsbackar gjorde att det blev en kort runda idag med lite vila jämte Oscar. Imorgon är en annan dag & då ska det allt bli längre runda.

Nu puttrar grönsakssoppan på spisen som gubben beställt till i em.
Det är väldigt gott med just grönsakssoppa, nyttigt & framför allt billigt. Med en knäcke till & ett glas mjölk så blir middagen komplett.

Värmande gott.


 
Ingredienserna jag har i just min soppa är:
4-5 Morötter
10 Potatisar
1 Kålrot
1/2 - 1 hel Purjo
2-3 köttbuljongtärningar (ger mkt bättre smak än grönsaksbuljong)
Vatten

Antalet i receptet är ca-mått, jag tar lite på känn bara & det är en soppa som man INTE kan misslyckas med sen finns det säkert mer rotsaker man kan ha i men dessa räcker gott för oss.


Hanna

2 kommentarer:

  1. Soppan ser verkligen god ut tack för receptet. Och frukten ser också god och nyttig ut. Massor av vitaminer som håller förkylningen borta. Bra och nyttig mat.Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soppan ÄR jättegod & så enkel.. bara till att skala & hacka, sen sköter den sig själv.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!