18 oktober, 2012

Lökar.

Just nu ser det ut så hör framför mig.
 
 
I skrivandets stund sitter jag med laptopen på köksbordet, Oscar i sin matstol, en tallrik gröt & kaffe fram näsan & musen (datormusen haha).

Vi har vilat båda 2 på morgonen, jag slumrade till en stund jämte O för jag har haft huvudvärk hela natten, kl 4 gick jag upp för att ta tablett men värken var inte borta när O vaknade kl 6.
Orsaken till värken är att jag slarvade med kaffet igår em. Jag MÅSTE dricka en kopp på morgonen & en kopp på em annars får jag värk. Mer behöver jag inte, så 2 koppar om dagen är mitt behov men tar ju självklart en kopp vid fika me goa vänner.
Värken har börjat att ge med sig men känner mig tung i huvudet så en kopp extra blir det idag.


Morgonplask.


O har redan badat, skulle sätta igång en maskin tvätt & ville tvätta upp hans lakan så badet fick bli tidigare idag för jag vill att han ska vara "ren" när han vilar middag sen. Löjligt kanske men jag vill själv vara nyduschad då jag bytt lakan i vår säng så jag tänker detsamma för Lill-killen.
Passade även på att slänga in hans 2 gosekaniner som han har när han sover. Mr Rabbit fr Liberoklubben & Nin fr Ge-kås, dessa får utstå en hel del terror från hans sida, det sugs, bits, har dem i munnen när han kryper, blir aldeles blöta av saliv när han tuggar på dem, kastas på golvet & självklart mys i sängen vid läggdax så de åker in i maskin ganska regelbundet.
Som tur var så har jag reserver när dessa är utnötta, beställde 2 st igår av mina Liberopoäng & den fr Ullared köpte jag i somras.


Bild lånad fr odla.nu

Var ju & handlade igår & självklart träffade jag på folk jag känner. En gammal go vän som jag träffade när jag pluggade till undersköterska & en kollega som jobbar natten på jobbet.
Passade även på att köpa lite lökar som vi ska plantera till helgen, det var halva priset & vi är amatörer så vi ger det en chans & det blir inte så tomt hål i plånboken om det inte skulle lyckas, det enda jag är orolig över är om vi är för sent ute men samtidigt så har det ju inte kommit/blivit någon tjäle i marken. Bosse Rappne planterade lökar i senaste Äntligen hemma så våren kanske blir lite blommig, vi får se...
Kikade lite på nätet igår för det finns ett otal sidor som säljer just lökar & jag fastnade för odla.nu är sugen på att köpa Amaryllislökar till jul & det fanns massa fina som jag skulle vilja ha, speciellt den på bilden men ska kika på Blomsterlandet mfl innan jag beställer.


Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Vilken fin Amaryllis, den fans inte på på blomsterlandet där jag var i söndags. Men jag köpte en annan i stället. Brukar spara mina lökar varje år. Men hittar dom inte i år, kan ha slängt dom. Tycker också att priset för en lök (99 kr) är lite mycket. Hoppas kunna köpa fler på Gekås i morgon när jag åker dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den fin, jag tog den sista på Blomsterlandet i lördags (i Borås)när vi var där. Så de säljer lökar på Ullared?? Jag ska dit i nov så vi får se om det finns någon lök kvar då. Vi brukar oxå spara lökarna men vi kastade dem inför flytten. Kram

      Radera
    2. Det fanns inga lökar där. Kollade dock inte blommsteraffären utanför. Kram Tina

      Radera
    3. Ok.. det va synd.
      Har tidigare kikat i blomsteraffären utanför men jag gillar den inte för det är sååå dyrt. Finns billigt på nätet, kanske ska göra en beställning?

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!