24 oktober, 2012

Veckans måsten gjorda.

Smulpaj med äpplen & mandelmassatäcke.


Jaha.. onsdag & vi har redan betalat alla räkningar, veckohandlat (behöver kompletera senare i veckan) & städat, städade övervåningen igår & nedervåningen idag, blir tufft att ta båda då man måste kånka dammsugare, svabb & barn upp & ner så jag brukar dela upp det.
Imon blir det att tvätta någon maskin tvätt.

Becka satt barnvakt åt sin lillebror igår, Jörgen & jag åkte en sväng till Mediamarkt för att kika på frysbox & köksassistent.
Hittade vad vi ville ha men ska beställa på nätet, vi sparar 910 kr på frysboxen & 1100 kr på assistenten & då får vi det fraktfritt hemlevererat, så det gäller att kika runt lite innan man köper första bästa.
Igår satt jag & laddade ner en massa gratis appar till mobilen med recept för sen ska det bakas & jag längtar något enormt.

Vi skulle även passa på att handla när vi ändå var iväg.. Det gick 30 min sen ringde Becka, hon sa att vi får skynda oss för Oscar har bajsat & det luktar surt.
Med rapidfart inne på Willys fick vi tag på det mesta som stod på lappen & när vi väl kom hem så hade det inte kommit bajs, han hade fisit så det luktade surt.. eh.. ah.. ok!!
Ja ja, nu var vi hemma men nästa gång gäller det att ha rätt info :)

Nu är det färdigstädat, Oscar har fått i sig fm-gröt & jag har gjort en äppelpaj med mandelmassatäcke, ska få gäster ikväll.
Min kusin kommer på besök, har inte sett honom sen O:s dop & förhoppningsvis följer hans bror med så jag får träffa båda kusinerna på en gång.

Nu är det strax lite lunch för mig & funderar på att göra O sällskap vid middagsvilan för jag har haft ont i huvudet mer eller mindre hela morgonen.

Kram Hanna


2 kommentarer:

  1. Pajen ser verkligen jättegod ut. Kanske man kan få receptet på den? Du är verkligen duktig på att baka och laga mat och göra smörgåstårtor. Allt ser så gott ut på bilderna och smakar säkert ännu bättre i verkligheten. Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimangen, har alltid älskat att baka & testa nytt så detta gjorde jag som ett försök, det är vanlig smulpaj i botten, skivade äpplen med kanel på & grovriven mandelmassa över. Det blev ganska sött då jag hade för mkt mandelmassa & sen tror jag det blir bättre om man gör i ordningen äpple-smulpaj-mandelmassa.
    Testa dig fram. Man måste få misslyckas :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!