17 oktober, 2012

Onsdag.

Färggrannt.


Idag började vi med en seg långdragen morgon. Åt frukost me Jörgen framför Nyheterna & fortsatte att sitta där långt efter Jörgen åkt till jobbet. Oscar tog sin frukostvila & jag fortsatte kika på tv fast på play (Tack Telia för er kanonbox).
Jag såg:

Halv 8 hos mig
Äntligen hemma
Hubinette
Dom kallar oss skådisar ( Henrik Dorsin)
Dom kallar oss skådisar (Ing-Marie Carlsson)

Oscar vakande lagom till att sista programmet var slut, brukar inte sitta så här & kika på tv på morgonen men eftersom det är dåligt väder så va gör väl det??

Planerna idag är få.
Har redan gjort iordning middagen som vi ska ha i em, pepparrotssås, potatis & köttkorv. Anledningen till att den är klar är att vi ska åka & handla efter Jörgen slutat jobba & då är det skönt att bara kunna värma maten i micron istället för att ställa sig att laga mat när man kommer hem för det blir så sent oxå.

Igår pratade vi om vilken affär vi skulle åka till & Becka föreslog Ica Maxi.
Har nog inte varit där på över 2 månader. Ibland tycker jag det är så jobbigt att träffa massa folk som man känner & halva eller nästan hela Borås handlar på Maxi.
Inte för att jag är folkskygg eller så men ibland så har man bara inte lust, ni fattar va jag menar.

Becka har en studiedag idag & jag hör henne på övervångingen & att hon gör sig iordning. Hon ska väl till stan & träffa kompisar & har för mig att hon sa att hon ska sola..

Nu är det snart dax för lite lunch & Oscar har börjat stoppa in tummen i munnen (gör det när tröttheten faller på) så kommer vi garanterat lägga oss i sängen för lite vila Oscar & jag. Han brukar få sova jämte mig vid lunchvila & det är så mysigt att ha sin lille bebis jämte sig.

Ha en fortsatt go dag!!

 
Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!