14 oktober, 2012

Regn hos mig.


Skydd mot regn & snö.


Lördagen var kall.. burr & hurr.. Jag brukar väldigt sällan frysa men igår gick det ta mig fasen in i benmärgen. Becka & jag fick hjälpa Jörgen med att sätta upp ett plasttak under balkongen för att får bort de värsta regndropparna samt för att slippa ha en massa snö precis utanför dörren.
Vi täckte inte hela ytan för det känns lite som överkurs på ett hyreshus men det vi gjorde blev vi nöjda med & det är ju huvudsaken.

Eftersom Oscar väckte oss klockan 6 på morgonen så hade vi planerat in en eftermiddagslur men innan dess så var vi iväg på Mediamarkt & köpte oss en surfplatta.
De hade inte den vi skulle ha utan vi fick en bättre för samma pris. Jag kan inte så mkt om det tekniska som man bör tänka på men en kund framför oss pratade med försäljaren om just denna plattan vi köpte & då fick man mer kött på benen.
Just nu sitter Jörgen & testar den. Blir väl slagsmål om den haha.. det ultimata hade varit att ha varsin, eller??



Familjens nya leksak.
 
 
Gröt överallt, tur att det är baddag idag.



Jaha.. helgens sista dag har börjat & en maskin tvätt är igång & kvällens middag i form av kyckling är i ugnen.
Gröten som jag bad Jörgen göra ligger som bomull i magen.
Oscar åt även han gröt till frukost & när den började ta slut fick han känna/leka/kladda lite med sin tallrik.
Han förstår än så länge inte riktigt hur han ska få i sig maten men det kommer väl.

Tanken var att vi skulle åka till min pappa under dagen för att ta kort på hans Mustang som han vill sälja men vädret är inte det mest attraktiva, tror nog bestämt att det blir en slödag med mycket bus & mys samt tv-tittande.


Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!