08 oktober, 2012

Efter regn kommer solsken...

... men idag har det varit tvärtom.
Vaknade upp till en aldeles underbar höstdag & kände hur det spratt i benen efter morgonduschen för jag ville ut på en promenad.

Vid 10 kom vi äntligen ut & det var hur skönt som helst.
Jag har börjat utforska nya vägar & tänkte ta en avstickare till Kypesjön (en sjö i närheten) men insåg att det var en liten bit dit & min motivation var inte den bästa så det får bli en annan dag.
Av en slump såg jag en stig mitt i skogen som vi ska kika imorgon om det är fint väder. Enligt Vädret i morse så kunde det ju komma in snö-blandat regn & blåst under natten så vi får se hur det ser ut på vägarna imon?
Snart är det dax att ta fram vinterjackan till lille O & tur att vi redan köpt både jacka & overallen samt mössa & vantar. Vi är redo med andra ord.

Ska det verkligen vara så svårt att öppna en ny flaska??


Nu regnar det utanför fönstret & vi väntar på att gubben i huset ska komma hem så vi kan njuta av lite fiskpinnar, spenat, potatis & rivna morötter.
Jag gör ALLTID fiskpinnarna i ugnen med lite fiskkrydda på, dels för att slippa oset som blir av stekpannan plus att jag bara tjoffar in dem i ugnen & de klarar sig själv. Kanonbra när man har en liten som är överallt.

Eftermiddagsmys i badet.


Ikväll blir det lugnt.. Oscar har redan badat & fått på sig en ren pyjamas, själv ska jag ta en andra dusch för jag har bytt lakan & det är ju underbart att sova i rena lakan men innan dess blir det lite tv & mys med tända ljus. Har äntligen hittat ett ljus som jag får tända i min lykta som jag blivit så förälskad i.. Jörgen lät mig inte ha värmeljus i & han har ju rätt, det blir för varmt så det kan ju faktiskt börja brinna. Tur att han tänker när inte jag gör det :)


Ps!! Blir så glad för ALLA fina kommentarer jag har fått om vårat fina hem, TACK!!

Hanna


5 kommentarer:

  1. Ni har det så vackert Hanni! Längtar tills en annan får bättre bostad :) hoppas ni får en toppen vecka! Om kroppen tillåter efter lämning av lukas på femtimmars, kanske jag kan få komma och hälsa på, påtorsdag? Saknar er så! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar oxå att ni snart får större bostad & tänk va kul om ni fick här där vi bor..
      Vi har inga planer på torsdag så du är varmt välkommen om du orkar :) Saknar er oxå. Kram

      Radera
  2. Kul med nya vägar att utforska, det än en av fördelarna med att flytta :) skönt att ha vinterkläder fixat. Jag tänkte kolla på ge-kås om de har någon vinterjacka till julia. Overall fick vi ärva så den kostnaden slipper vi i år. Hade de mkt vinterkläder som verkar bra på ge-kås? Kram Theres

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har mkt vinterkläder tycker jag & eftersom jag varit där 3 ggr under hösten så har jag märkt att de fyller på mer o mer så nu är det kanon att åka dit. De har ju även 2delade pyjamasar så det är värt ett besök.
      Tar det lång tid för er att åka dit?? För oss tar det ca 1 1/2 timma.
      Kramiz

      Radera
  3. Hmm, minns inte direkt men runt 2-2.5 timma. Nu måste bara gubben fixa bilen så jag kan köra :) kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!