23 oktober, 2012

Hål i plånboken...



Idag är det en mörk dag, det regnar inte men är otroligt mörk & mörkare blir det då vi snart ställer om klockan till vintertid.
Man får verkligen hoppas på att det kommer lite snö sen som vill ligga kvar för då blir det ljusare. Jag älskar snö men hatar blask & halka.
Ser fram emot att pälsa på Oscar sin goa overall, sätta honom i vagnen & jag grabbar tag i en skyffel för att skotta på uppfarten/gången. Kommer antagligen att tröttna på att skotta men nu ser jag fram emot det :) Sen till våren ska det bli kul att hacka bort is.. ja, jag är knas.

Igår var dottern hos frissan & spenderade 1200 kronor.
Herre jösses va dyrt (men det visste jag), hur kan de ta sådanna priser egentligen??
Hon har sen hon gick i 5e klass färgat sitt hår antingen väldigt mörkt brunt eller svart & sen i 7an använt sig av hårförlängning.
Nu ska förlängningen begravas (till min & hennes pappas lycka) & hon ska bli ljusare. Äntligen.
Igår gjorde de en klippning & avfärgning men slängde in en ljusare brun för att göra håret till en mer helhet & i dec ska hon tillbaka för att göra slingor. Kommer det oxå att kosta 1200 kr??
Skönt att slippa hårförlängningen & kul att se henne i ljusare hår för snyggt blev det & kommer antagligen bli ännu snyggare så det är värt pengarna.

Ja just de, i helgen kom lökarna ner under jord.
Över 100 lökar planterade vi i söndags, får se till våren om det blev lyckat eller fiasko??
Efter planteringen tog vi en promenad hela familjen & det var mysigt att Becka ville följa med, vi plockade lite mossa (som växte på en nerfälld stam) för jag ska göra en dekoration till mamma till Alla Helgona helgen. Kikade på Blomsterlandet på gravsmyckningskransar men de kostar fr 150 kr & uppåt så jag gör en själv. Billigare & roligare.

Nu ska jag kika efter en frysbox på tretti.se medans Oscar sover. Har länge pratat om detta & jag har insett att julbaket blir "lidande" om vi inte köper en box.
Jag ska även få köpa mig en assistent (som present) & den får kosta max 2000 kr så kan du tipsa om någon bra så hör av dig.


Kram Hanna

2 kommentarer:

  1. Såg en bild av Rebecka på facebook och hon blev jättessnygg i den ljusare färgen fast det var ju dyrt så det är ju bra att det blev så snyggt. En riktigt vacker dotter och barnbarn att vara stolt över. Hoppas du hittar en bra köksassistent men du har ju gubben än så länge eller hur? (ha ha) Marianne

    SvaraRadera
  2. Hon blev kanonfin i håret & hon är så nöjd :)

    Gubben kan jag inte utnyttja som assistent när det är dagtid men förstår att du skojade, det är en present fr honom till mig så nu ska jag äntligen få en apparat som jag velat ha så länge.

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!