31 oktober, 2012

Tapet.

Idag ska vi få hem tapetböcker från Måleriman.
Frågade hyresbolaget om det finns möjlighet för oss att få materialet om vi gör arbetet??
Det var inga problem så idag ska vi hämta katalogerna, blir iofs standardtapeter men om vi vill så kan vi lägga mellanskillnaden för Easy Up tapeter men vi får se vad vi bestämmer oss för.

Rummen som vi tänkte tapetsera om är Oscars & vårat sovrum.
Vill ha ljusare i hans lilla rum (går i brun/beige ton nu), inget större fel på tapeten som finns nu förutom att jag inte är ett större fan av färgen.

I vårat rum är det oxå helt ok men det börjar släppa vid taket, det är målat på en tapet & man ser många skarvar på de underliggande tapeterna vilket tyder på att det är slarvigt gjort & det sticker i mina ögon. Färgen är brunaktig & det hade vi i den gamla lägenheten så jag vill ha annat.

En vecka kommer väl gå åt renovering men vad gör det när vi är lediga båda 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!