25 oktober, 2012

Första snön.



























Idag så utforskade Oscar & jag ännu en skogsväg, det är otroligt rogivande att gå i skogen.
Finns så mycket att lyssna till, fåglarna, vatten som porlar, löv som fladdrar i vinden & någon hund som skäller på avstånd.
Man kan även se ut hur som helst när man promenerar i skogen, andas (läs flåsa) hur högt man vill utan att folk (för det finns ju inga) ska bry sig.
Innan vi gick hem hann vi med en liten gungtur innan det kom för mycket regn. Han ser verkligen ut att njuta av gungandet, min lille kille.

Det är roligt att för en gångs skull att gå just promenader, njöt ingenting förr innan vi flyttade.
Visst var jag stolt som nybliven mamma när jag körde min fina vagn & är stolt än idag men nu finns det andra områden att utforska vilket glädjer mig. Jag var så trött på området & omgivningarna att jag nästan gjorde glädjeskutt de dagarna det regnade för att slippa gå ut. Har aldrig varit ute så här mycket med Oscar som jag är nu & det är jag glad för.

När Becka kom hem från skolan så sa hon att det kom hagel & var kallt.
Strax därefter skickade gubben sms fr sitt jobb att det snöade där (10 min här ifrån).
När jag sen tittade ut så snöade det här.. Så mysigt det såg ut, inte för att de stannade kvar på marken men det snöade.

Nu åkte Jörgen & Becka iväg.
De ska på informationsmöte angående gymnasieval.
Oscar & jag stannar hemma för det slutar inte förrän 19 & då brukar han lägga sig, vi ska istället ta ett bad, titta på Bolibompa & dricka välling.
I morgon är det dax för 10 månaders kontroll på BVC, ska bli spännande att se hur mycket han har växt, både på längden & vikten.



Kram Hanna



4 kommentarer:

  1. Härligt Hanna att du är ute och går. Bara nyttigt och det finns så mycket vackert att titta på och rogivande i skogen. Jag går nästan varje dag runt i skogen med vovven och idag var vi och gick vid Kype när det började snöa o regna så det blev att ta upp luvan på jackan och dra på sig varma vantar. Hälsa lille Oscar och gratta honom på tio månadersdagen i morgon och lycka till på kontrollen. KRAM FRÅN SVÄRMOR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska hälsa lille busen fr farmor, du får snart komma hit på kaffe.. vi saknar dig!! Kram

      Radera
  2. Visst är det mysigt med promenader! Älskar det!

    Vi hade vår 10-månaderskontroll idag.
    Kommer inte ihåg exakt men 11,3 kg och 76 (?) cm lång. Stor kille!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det roliga är att jag älskar att gå själv.. ingen att ta hänsyn till, jag kan gå hur fort/långsamt jag vill & jag får en stund för mig själv då man kan lösa många mysterier istället för att babbla med någon. Men alla är vi olika.
      Stor kille.. men huvudsaken är att de mår bra. Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!