10 oktober, 2012

En bra dag.

Vackra dag, vackra höst.


Dagen började inte bra, vaknade med huvudvärk så Panodil fick göra frukosten sällskap ner i magen.

Kunde snabbt se att det var frost ute då vi ser carports-taket från övervåningen, solens strålar värmde den kalla asfalten & det bildades ånga, såg ut som om någon lagade mat direkt på vägen. Idag ska det banne mig bli promenad då det blev inställt igår pga regn. Har ju en stig att utforska.

Oscar sov sin vanliga lur efter frukosten, jag passade på att städa.
Efter var jag helt genomsvettig. Detta var första riktiga städningen sen vi flyttade in för det har inte direkt kännts motiverat att städa då man springer in/ut & kartonger överallt. Kan lugnt säga att det är skillnad på att städa en 3a på 1 plan än en 4a på 2 plan, lite skillnad i kvm oxå, phu.

Oscar vaknade & vi gick ut.
Underbart att få komma ut.
Man kände direkt den krispiga kylan mot kinderna men en skön känsla för solens strålar värmer än.

Den planerade stigen vi skulle ta blev en knasig runda.
Först gick jag genom skogen & hade ingen aning om vart jag var, om jag ville så var det ju bara till att vända tillbaka samma väg men hur kul är det?
Vi gick & gick, tillslut kom vi till en jättebrant backe & jag kan bara konstatera att vår vagn är ingen terrängvagn men det gick. Det var ju grus & stenar som stack upp men vi kämpade.



Premiär för vinterjackan.
 
 
Knasig men säkert rolig klätterställning.
 
 

Perfekta häckar & superfin park som plötsligt dök upp från ingenstans.



Helt plötsligt blir marken så där lite svampig & blöt, ett bostadsomårde uppenbarar sig.. fattar inte vart vi är.
Vi går lite till sen kommer vi fram till en park med perfekt klippta buskar & det dök upp från ingenstans, kändes lite som Alice i Underlandet. Lurigt.
Satte mig på en bänk i några minuter & kikade runt.
En skola.
Skog.
Hyreshus.
En backe upp.

Men det måste ju vara backen upp som jag går förbi varje dag, eller?
Började gå uppåt & efter ett tag kände jag igen mig men hjärtat klappade lite extra då man inte är van vid omgivningarna men det värsta är väl bara att gå samma väg tillbaka men den branta backen lockade inte direkt om jag säger så.

Skönt att se bakanta hus & komma upp på "känd" mark.
Efter 1 timmas promenad på villovägar så smakade lunchen jättegott, efter blev det lite slapp i fåtöljen innan jag gjorde Oscar sällskap & somnade 1 timma.

Helghandlingen är gjord, kvällsmat i magen & Jörgen har t o m köpt glass från Glassbilen så nu blir det slapp i fåtöljen resten av kvällen. 

Om man summerar denna dagen så är det en sådan där "Bra dag".
Det känns bra i hela kroppen & vi hoppas på en likadan dag imorgon.
Undra vilken väg jag ska ta då?


Hanna

4 kommentarer:

  1. Det verkar varit en härlig promenad du fick idag tillsammans med lille Óscar och du har ju fina omgivningar runt där du bor att utforska. Jag har gått där mycket med mina hundar och tycker det är jättefint runt omkring där ni bor. I morgon ska jag ta en promenad tillsammans med mina väninnor runt vid fiskedammen och förbi Björkängsgymnasiet och ner mot Hässleholmen för att komma tillbaka mot lasarettet och hem. Gick den rundan idag och den tog cirka en timme. Skönt i höstsolen. Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört talas om fiskedammen av min granne.. fattar inte riktigt vart den är men vi kanske kan ta en sväng en dag??
      Kram

      Radera
  2. Haha, älskade när du tänkte på Alice i underlandet när du såg buskarna :) skönt med lite värmande sol oh en härlig promenad, härlig bild på lilleman :) han är alltid så go oh glad på bilderna! Hoppas ni oxå har en lika fin dag idag. Kram Theres

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen som Alice.. för de dök upp från ingenstans så det var lite spookie :)
      Han är en glad skit.. gråter väldigt sällan.
      Denna dagen blev inte som önskat med promenad då kroppen var seg & trött, men imon :) Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!