29 oktober, 2012

Längtan.


 
Tänk att en längtan eller rättare sagt en önskan kan göra så ont.
För man vet inte om man kan klara av att uppfylla sin dröm. Det enda jag kan göra är att hålla tummarn.
Min stora önskan & dröm är att få äga en katt, igen.
 
Så långt tillbaka jag kan minnas så har vi alltid haft katt, jag & Jörgen hade även katt när vi flyttade hemifrån.
Finns nog inget mysigare än att gosa med en katt som ligger i ens knä & spinner (förutom mina barn självklart).
Det är inte en självklarhet för alla att ha husdjur. Jag kan inte då jag utvecklat en allergi.

När vår dotter Rebecka föddes för snart 16 år sen så började jag känna av allregiska besvär såsom att det kliade i ögonen & det rejält. Brukar hjälpa att jag lägger en isbit i en handduk för att ha mot ögat då lindrar det (kommit på själv), om en katt klöser på min hand vid lek & bus så svullnar klösmärket upp & det börjar att klia.

Hur kommer det sig att jag blir allergisk efter en förlossning??
Kan man försöka se det ljusa i det hela att jag istället blev av med min migrän men om sanningen ska fram så hade jag hellre haft kvar min migrän för att kunna ha katt.

Vi har försökt med att ha katt några gånger men det har inte gått.
Ledsamt.

Det gör ont i mitt mammahjärta när lille Oscar på 10 månader skrattar till & blir hur glad som helst när han ser grannarnas katter eller en katt på tv.
Satt & kollade på katt-klipp på you tube förra veckan & jag brast ut i gråt.
Det är bara min man Jörgen som förstår hur mycket jag saknar en katt.

Bild lånad via google.

Vet att det finns en ras som heter Sibirisk katt.
Har läst om just denna rasen & jag är jättenyfiken för det sägs att allergiker ska kunna klara av just denna rasen. Tipset är att man åker till ett testhem för att se om just jag klarar av det & ikväll har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur & skickat ett mail till en tjej som ev kan hjälpa till som testhem.

Det är en dyr katt.
8 000 kronor men för mig är det en struntsumma då längtan är så stor.
Detta är i så fall en present till mig själv för att jag lyckats sluta röka & INTE börjat igen.

Håller tummarna för att jag kan få komma till ett testhem & att det sedan även kan bli så att jag kan bli kattägare igen. Hoppas!!

Hanna

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna.

    Jag tycker att husdjur inte bara är mysigt, men det är ju faktiskt även bra för barn som får ett nära förhållande till djur...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättemysigt med husdjur o jag tycker barn ska växa upp med djur men inte till vilket pris som helst, hoppas jag klarar av just denna rasen. Tack för dina tummar :) Kram

      Radera
  2. Å gumman! Förstår dig! Hoppas innerligt att det funkar! Bamse kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Hoppas man kan få kontakt med en testfamilj.. skickade mail till en igår men hon hade slutat som testfamilj o har även hund. Ska skicka fler mail idag.. ger inte upp.

      Radera
    2. Nä ge upp är inget alterativ hjärtat! Hoppas innerligt att du hittar!! Bamsekram/ marlene ( rller ska jag skriva kjjjjjaaaam? ;D)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!