16 oktober, 2012

Ingen kraft.

Snart knackar julen på dörren.


Nu när mörkret kommit för att stanna så har min kraft & ork börjat tyna bort... kanske hittar man den snart igen eller har den gått i idé till våren??
Får verkligen hoppas att den återkommer för hösten & vintern är mysig men när det är så mörkt som det varit nu sen i söndags så försvinner insprationen till att göra något.
I slutet av månaden blir det ännu mörkare.

Oscar & jag busar, myser & slöar framför tv:n dessa regniga dagar.
Just nu sover han så jag får en stund för mig själv, oftast en timma & då brukar jag passa på att sitta vid datorn.

Sitter & letar efter en bra hallmatta på nätet.
Hallen är oftast en bortglömd när man tänker inredningsmässigt men det är ju faktiskt det första en gäst ser när de kommer in & jag vill att det ska vara inbjudande.
Ser fram emot att få julpynta hallen & göra det mysigt om några veckor, tänk att det bara är några veckor kvar till 1a advent & jag fyller år i början av december.

Nu är det drygt 4 veckor kvar till Jörgens pappaledighet börjar, vi har tagit dubbeldagar så vi är hemma båda 2 & detta får man utnyttja tills barnet är 1 år så Jörgen kommer vara hemma till efter nyår & det ska bli så mysigt.
Ser verkligen fram emot hans ledighet men innan dess ska Becka ha 1 veckas höstlov.

Igår pratade Jörgen om julen & att han är sugen på julmat. 
Han ser fram emot den jättemycket, just för att jag inte är höggravid (O föddes ju 2 dagar senare) samt att vi nu har flyttat & att lille Oscar är hos oss.
Tomten kommer ju få en helt ny innebörd för oss igen, spännande & ser fram emot Oscars min/förskräckelse :)
Jag längtar jag oxå men det gör jag ju varje år men denna julen är något speciellt.

Ja ja.. hösten är mörk & regnig men jag har MYCKET att se fram emot så en dag i taget & mycket kaffe ska råda bot på tröttheten, eller??


Hanna

6 kommentarer:

  1. Jag längtar också till Advent nu. Speciellt nu när vädret är så tråkigt. Snart kan man få plocka fram stjärnorna och stakarna som lyser upp i fönstren. Sen får man se om man har tid för all julbak i år som jag tycker om att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar oxå julbaket & denna julen har man ju garanterat mer ork eftesom man inte är höggravid. Snart dax att planera inköp & vad man ska baka haha.

      Radera
  2. Ja Hanna det är alltid så speciellt med julen när man har små barn som gläds åt allt fint julpynt man gör tillsammans med dem och glädjen i deras ögon när familjen är samlad och man äter och myser tillsammans. Fast hösten är ju jobbig när det är så mörkt ute och regn varje dag. Det är viktigt att ta vara på de fina dagarna så man får ork till dom mörka och trista. Mys och må gott med din härliga familj. Kram från svärmor Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar verkligen vara på de fina dagarna men orken eller inspirationen är som bortblåst ibland o jag måste ju även lära mig att inte behöva göra något VARJE dag.. inte lätt.

      Radera
  3. Jag sa till Mats häromdagen när vi såg julbelysningserbjudanden på ICA Maxi att vi i år kommer behöva ha julgran.. Och säkerligen kompostgaller runt så att varken hunden eller barnet river den :D

    Hihi.
    Ja, förra julen blev ju inte riktigt som den brukar eftersom man jämt gick i väntans tiden. Men i år... Ja, i år får vi fira vår första jul ihop och jag längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna julen blir aldeles något speciellt för oss båda, har ju Becka sen innan men hon är ju så stor nu.
      Granen är ett MÅSTE hos oss.. får binda fast den i taket med pianotråd haha.. näe, det ska nog gå bra om man sätter elstängsel runt, skoja bara.

      Det finns ju billiga belysningar på Ge-kås, åk dit en sväng vettja.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!