08 december, 2012

En dag på stan.























Idag har vi spenderat lite tid i stan.
Jörgen fick tag i sin Vildmarksglögg (som säljs i en av Julbodarna) som han så tycker om (han dricker nästan ingen annan) & jag fick tag på lite julklappar.

Letade efter något fint till Oscar i klädväg men det fanns ingenting, jag är inte så jätteförtjust i påsatta flugor/slipsar på barnkläder som tydligen är finkläder enligt butikerna.
Tycker givetvis det kan vara fint men inget jag köper i första hand eller aldrig.
Det blir till att leta vidare, en sväng till Knalleland får det bli i veckan.

Jag köpte en present/julklapp till mig själv, signerad av Mr "Halv 8 hos mig" him self.
Helge Skoog.
Köpte kokboken från programmet & jag har sett varje avsnitt denna säsongen så något gott ska man väl kunna laga till ex Nyår.

Måste säga att vi är inte ofta i stan (föredrar Knalleland) & idag förstod jag varför.
Det går ju för fan inte gå in i en enda butik med barnvagn. In kommer man men det går inte att röra sig inne bland klädställningarna då det är så trångt. Hur sjutton klarar sig äldre med rullatorer eller med rullstol?? Det är inte handikapsvänligt för fem öre.. usch!!!

Förstår dessa småbutiker som Ord & Ton (liten mysig butik) men att Åhléns, Lindex & KappAhl ska ha så trångt är för mig en gåta.
Inne på Cervera fick jag backa vagnen för att komma vidare, där var så trångt mellan alla glas så vi gick ut (där förlorade de mig som kund idag). Var även inne på Presentknallen & fick göra samma sak där, backa för att kunna komma vidare i butiken.

Näe, jag har inte någon enorm vagn. En vanlig Emmaljunga i en modell som är smalare än originalvagnarna. Om jag behöver handla något i klädväg med vagn i fortsättningen så blir det INTE inne i Centrum.

Snart ska gubben iväg för att köpa lite Thai-mat. Skulle ju ätit det redan förra helgen då jag fyllde år men planerna blev inte så så nu unnar vi oss det ikväll.

Trevlig Lördag mina läsare!!

Kram Hanna

9 kommentarer:

  1. Åh, Helge Skog.
    Min älskling :D

    Ja, det är trist när det ska vara så förbaskat trångt i varuhusen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skittrångt o jag blir bara förbannad. Knalle får det bli i framtiden ;)

      Radera
  2. Ja nu när min vinterkärra sett snöflingehögarna så lär vi knappt kunna åka buss. Den är en brio men är inte så mycket större än er vagn.. De borde ha mindre sortiment och bättre ställningar! Kram på re! / Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara svårkört med vagn så ni får passa på att åka iväg på helgerna när Tobbe är hemma :)

      Radera
  3. Jag skriver ut många recept från nätet från den serien, men det är alltid roligare med en bok.
    Föresten du som gillar ernst och julen, vet du om han har nått julprogram år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer Ernst med Julspecial, 1a programmet är den 16 dec. Ser fram emot mys-farbrorn :)

      Radera
    2. Då har vi nått att se fram emot. Han brukar göra en massa fint tycker jag. Tina

      Radera
  4. Vad kul att "få" en signerad bok av Helge :)
    Håller med dig. Jag gick alltid i knalleland när vi bodde på alideberg. Nu när vi bor på druvefors är det ju så nära till stan och man slipper bilen. Men jag håller med dig. Det är värdelöst med barnvagn i stans butiker. SJUKT trångt! jag som har en väldigt smidig vagn måste göra som dig, typ backa ut. och man kan inte kolla på några kläder alls. Och hur tänkte lindex och kappahl när de la barnkläderna på övervåningen. gahh!
    och så har ju så många av småbutikerna trappa och trappsteg upp. sjukt störande!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte ens tänkt på att barnavd är på övervåningarna, det är ju samma i Knalle men det är lättare på ett sätt ändå för de butikerna är bättre planerade.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!