25 december, 2012

Julafton.

Suddig bild men visar så bra att Oscar är på språng.

Tomten, min syster Heidi, gubben & Oscar.
 

Oscar hjälper Tomten med att läsa på paketet.

Vem har sagt att barn är rädd för Tomten??
 
 
Julaftonen kom & gick som alla år.
Men ack så mysigt det är ändå med julafton. Spelar ingen roll hur mycket man stressar innan eller spenderar pengar för jul är jul & alla familjer har sina traditioner.
 
Familjen var samlad.
Min pappa, syster Heidi, syster Ida & hennes sambo Oscar som var här.
Tyvärr åkte Ida & Oscar när Kalle började på tv då de skulle tillbaka till Göteborg för att fortsätta fira med Oscars familj.
Maten var god som vanligt & det var alldeles för mycket som vanligt så allt är som vanligt, som varje år. Halva snaps-flaskan finns kvar, jag drack 1 1/2 så för oss var det en vit jul!!
 
Oscar tyckte det var kul med allt folk men den person som gällde under kvällen var hans morfar.
Han satt i hans knä under Kalle & ville vara där morfar va, söt. Morfar måste vara Oscars idol.
Humöret var på topp fast hans mage krånglade.
Tror det är pga kindtanden som är på väg men får avvakta & se för idag är det 3e dagen med diarée. Ska på 1-års kontroll på torsdag & får väl fråga då. Har dock börjat stabilisera sig vilket är skönt.
 
Tomten kom även förbi & Oscar var inte ett dugg rädd, kul att se hans ögon titta nyfiket på Tomten & det med att vara rädd för Tomten kommer nog kanske nästa år?
 
När vi senare satte oss framför tv:n på kvällen (efter att de sista gästerna åkt) för att kika på Svensson Svensson filmen så kände vi båda hur ögonen höll på att åka igen så kl 21.30 borstade vi tänderna & gick till sängs, skönt.
 
Nu är klockan 10 på juldagen & Jörgen har redan varit iväg & köpt sig en ny mobil.
För mig blir det inte många knop, blir en lugn skön dag för imon är det dax för 1-års kalas.
 
Ha en fortsatt trevlig jul!!

Vill även passa på att TACKA för alla julklappar jag fick, många kom från min önskelista vilket var kul. TACK TACK!!
Hanna
 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!