10 december, 2012

En ny vecka med massa händelser.

Skogen på baksidan av vårat hus.


Jaha.. ännu en måndag.
Helgen gick riktigt fort men eftesom Jörgen fortfarande är ledig så har man inte den där söndags-ångesten som man kan ha ibland. Skönt att kunna slappa i sängen & busa me vår lille gos & slippa stressa iväg till något jobb.

Under helgen så har Oscar varit lite småkinkig & konstig men igår fick vi svaret. En kindtand har börjat spöka hos honom, stackare. Ingen hög feber men ändå.

Snart är det lunch & jag har slagit in resterande klappar som jag inte hann med igår (läs orkade). Det tar sin lilla tid att slå in allt & har man en liten buse som går & pillar/hittar allt/överallt så då måste en av oss ha lite koll på honom så Jörgen fick va "Oscar-sällskap" i går.

Han är riktigt rolig nu när han går.
Man kan komma på sig att bara sitta & le, kan även hända att man skrattar till när han går med slickepotten i högsta hugg & ser ut som om han ska attakera någon samtdigt som han "pratar" så högt det bara går.. lille gosing. I helgen slog han till mig i rumpan med en salladsslev, kunde inte annat än att skratta.
 
Hans lilla blöjrumpa är för go nu när han går som en liten fullegubbe för att kunna hålla balansen men jag kan lova, det går riktigt fort nu. Nu är det inte roligt att krypa längre utan nu är det bara gåendet som gäller.

Har ni några roligheter som inträffar denna veckan??
Vi har planer på att åka till Ikea någon dag, i helgen ska vi köpa gran & klä den, göra lite julgodis. Ska ha hit svärmor i veckan på fika, min roliga morbror med fru kommer på fika, de har inte varit här sen vi flyttade. En go vän kanske kikar upp i veckan & till helgen blir det Lussepromenad i Stadsparken & ev bio så det blir en vecka med massa händelser plus att Jörgen ska äta julbord med jobbet.



Hanna


2 kommentarer:

  1. Ja kära Hanna. Ni har en rolig tid med lille Oscar som är så härlig att se på- Kollade filmen på Facebook.
    Ser också att även ni har fullt upp liksom jag. Igår var jag i GA kyrkan och såg Sanna Nielsens julprogram men underbara julsånger som hon lysande framförde. Riktigt bra. Idag var det julmat på Röda Korset och i morgon ska jag ha lilla Rosa hos mig och tänker pyssla med henne och göra lite pynt till julgranen. På onsdag ses vi men först ska jag uträtta lite ärenden. Torsdag ska jag till min doktor Per Widen och fredag blir det presentköp till Inger som fyllde år den 5 dec och som jag skall gratta den 17 dec. Fullt upp som du ser. Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullt upp för dig oxå.. livet som pensionär men bättre det än att bara sitta inne så det växer mossa på en :) Vi ses på onsdag, tänkte baka min ananspaj till dig då :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!